O dieta vegetariana sanatoasa inseamna mai mult decat sa mananci doar legume. Atunci cand bucatile de carne nu isi mai gasesc locul in farfuria ta, trebuie sa le inlocuiesti cu altceva pentru a-i asigura organismului toti nutrientii de care are nevoie.

In ciuda obiectiilor prietenilor tai carnivori, o dieta vegetariana contribuie la o sanatate mai buna, te ajuta sa scapi de tesutul adipos nedorit si sa il inlocuiesti cu masa musculara. Iti garantez ca asa va fi daca vei tine cont de cei sase pasi de mai jos.

1. Gaseste-ti "de ce-ul"

Oricare ar fi motivul pentru care renunti la carne, fii cinstitat cu tine insati de la bun inceput. Dieta vegetariana presupune un pic mai multa planificare, mai mult timp si mai mai multi bani decat una obisnuita. Cunoasterea motivatiei te va ajuta sa nu te dai batuta.

2. Alege forma de vegetarianism preferata

Asa cum spunea, a fi vegetarian presupune mai mult decat a inceta sa mananci carne. Vei manca lactate? Dar peste? Vegetarianismul este un termen larg care se imparte in mai multe sub categorii. Lacto-vegetarienii mananca lactate, mai putin oua. Ovo-vegetarienii mananca oua dar nu si lactate. Lacto-ovo -vegetarienii mananca atat oua cat si lactate. Veganii se abtin de la orice produse derivate din animale, inclusiv lactate, oua, miere si gelatina.

Atunci cand alegi una dintre optiuni, tine cont de produsele pe care le gasesti pe piata si de pretul acestora.

3. Invata cum sa combini proteinele

Pentru a fi sanatoasa, ai nevoie de amino-acizi esentiali pe care corpul tau nu ii poate produce. O proteina care contine toti cei noua amino-acizi esentiali este considerata o proteina completa. O gasesti in soia si quinoa.

4. Alege suplimentele in mod intelept

In general, vegetarienii nu isi iau din alimente tot fierul, zincul si vitamina B 12 de care au nevoie. Acestia au rol esential in crestere si dezvoltare, functionarea metabolismului, functiile neurologice si productia de energie. Suplimentele alimentare te vor ajuta sa satisfaci necesarul minim zilnic. Daca nu mananci lactate, ai nevoie si de calciu.

5. Fii constienta de calorii

Baza unei diete vegetariene sanatoase consta in alimente bogate in fibre si nutrienti. Odata cu acestia insa, vin la pachet si caloriile in numar mare. Provocarea este sa ii asiguri corpului aportul nutritional de care are nevoie, fara a face exces de calorii. Nu trebuie sa iti faci griji. Ai de unde alege.

Foto by Foxys Forest Manufacture / Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: