Cum se manifestă anxietatea în relații și cum îi poți face față? O regăsești în viața ta de cuplu?

Cum se manifestă anxietatea în relații și cum îi poți face față? O regăsești în viața ta de cuplu?
Kudika
7 Aprilie 2021

Există câteva moduri în care poți să faci față anxietății tale și să înveți să lucrezi cu ea astfel încât să te poți bucura de relații frumoase și sănătoase. Iată care sunt aceste moduri: 

Este ceva natural ca din când în când să pui la îndoială ce se întâmplă în relația de cuplu. În unele cazuri, este chiar sănătos! Cu toate acestea, prea multă anxietate în viața sentimentală poate duce la probleme și se poate transforma într-o situație dificilă. Dacă îți faci griji din orice chestie micuță care se întâmplă, este posibil să fii anxioasă în relație.

Atunci când ești nesigură cu privire la relația în care ești sau chiar la tine însăți poți crea anxietate în relație ceea ce, la rândul sau, te va face și mai nesigură și așa vei intra într-un cerc vicios. Este important să ieși din acest ciclu toxic și, pentru a face acest lucru, trebuie să recunoști ce se întâmplă.

Cele mai freccvente trăsături ale unei relații anxioase:

1. Probleme cu stima de sine. Ce înseamnă asta: te simți în mod constant că nu eșți suficient de bună pentru partenerul de cuplu și îți întărești singură aceste gânduri negative.

2. Posesivitate. Cum se manifestă: vrei să deții controlul asupra comportamentului partenerului de cuplu.

3. Ești agățată de partenerul de cuplu. Ai nevoie de el și ceri tot timpul afecțiune din partea lui.

4. Supra-analizezi situația. Cum se manifestă: ai tendința de a reacționa exagerat și de a transforma o situație banală într-o adevărată problemă.

Acest tip de comportament îi poate răni pe cei din jurul tău - nu doar pe partenerul de cuplu, ci și pe oamenii dragi. Cu toate acestea, nu trebuie să fie întotdeauna așa.

Există câteva moduri în care poți să faci față anxietății tale și să înveți să lucrezi cu ea astfel încât să te poți bucura de relații frumoase și sănătoase. Iată care sunt aceste moduri:

1. Înțelege ce se întâmplă

Descoperă de unde provine insecuritatea ta. Identifică cauza principală astfel încât să poți aborda situația eficient, sănătos, matur. În momentul în care vei află de ce ești nesigură, vei reuși să îți accepți nesiguranța și astfel să lucrezi cu ea.

2. Găsește-ți un hobby

Nu face toate lucrurile cu partenerul de cuplu. Păstrează-ți identitatea. Găsește un hobby care să îți placă și să te mențină ocupată.

3. Comunică

Una dintre cele mai bune modalități de a lucra la anxietatea din relație este comunicarea deschisă cu partenerul de cuplu. Când îi spui exact ce te deranjează îi oferi șansa să înțeleagă cum ești, cum gândești, cum vezi lucrurile și să te ajute să depășiți această situație astfel încât să nu puneți în pericol relația voastră.

foto main olli cherrr, Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri