Comunicarea în cuplu Stabilirea scopului comunicării empatice

Deși mulți dintre noi avem tendința, atunci când celălalt se plânge de o problemă, să căutăm o soluție salvatoare care poate i-ar consola îngrijorarea sau tristețea, totuși nu această soluție este ceea ce căutăm când povestim cuiva o problema sau o situație neplăcută pentru noi.

Realitatea este că nu căutăm întâi soluții în acel moment, ci suport și empatie. Rolul nostru ca partener nu este să îi oferim celuilalt imediat o soluție (ceea ce ar putea crea și senzația că banalizăm problema lui) ci suport activ. Faptul că cineva îl ascultă, îl înțelege, ii este aproape poate fi, de multe ori, ceea ce căutăm cu adevărat.

Foto: pink panda/ shutterstock.com

Ascultă activ și empatizează

A asculta activ înseamnă a face în așa fel încât celălalt să se simtă ascultat. Nu este suficient să fii prezent în fața lui, ci mici gesturi trădează implicarea și empatizarea ta.

De exemplu privirea în ochi a partenerului, câteva întrebări pentru a înțelege mai clar ce s-a întâmplat, exprimarea înțelegerii emoțiilor lui fac ca celălalt să simtă într-adevăr că vorbește cu cineva, că este înțeles și acceptat.

Evită criticile, mizează pe a face echipă comună

Unoeri, chiar dacă a greșit, este mai bine să facem echipa comună cu partenerul.

De exemplu, dacă el povestește că a fost certat la serviciu pentru o greșeală, poate că noi nu ar trebui să punem accent pe acea greșeală pe care oricum și el a conștientizat-o, ci mai degrabă pe felul în care s-a simțit când a fost certat.

Suntem de partea lui, chiar și în situațiile când bila neagră este la el în borcan. Citește continuarea în pagina 2 >>

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: