Setari Cookie-uri

Mecca modei

H&M sau Mecca din industria modei!

Printre lanturile care vor intra in noile mall-uri din Romania, se numara Pimkie, Bershka, C&A, New Yorker, Humanic, Deichmann, Marionnaud, Peek&Cloppenburg, Duglas si Muler...si, daca ar fi sa ne luam dupa zvonuri, chiar H&M. Nu se stie insa cat vom mai avea de asteptat pana cand gigantul suedez isi va deschide portile si pe taram romanesc.

Sa speram insa ca nu mult, dupa ce de atatia ne tot rugam sa rasara pe Magheru, Calea Victoriei sau in vreun centru comercial, un magazin cu inconfundabila sigla rosie H&M. De ce n-au intrat mai devreme, o data cu rivalii din grupul Inditex (Pull&Bear, Zara) si n-au dat nici macar un semn ca ar fi interesati de piata locala, ramane un mare mister, mai ales ca nimeni nu face eforturi extraordinare sa vanda in Romania, poate de abia peste un an doi sa se mai schimbe lucrurile din acest punct de vedere.

Sa nu uitam insa ca suedezii de la H&M au facut abia anul acesta primul pas in China, o piata ce valoreaza 220 miliarde de euro, adica o cincime din piata mondiala a textilelor. Tinand cont de acest “mic” detaliu, noi, romanii, cu o piata evaluata la circa 9,5 miliarde de euro, din care aproximativ 2 miliarde de euro segmentul fashion (conform estimarilor Federatiei Patronatelor din Industria Usoara), n-ar mai trebui, teoretic, sa ne plangem.

Nu ne mai ramane acum deci decat sa asteptam, si sa ne rugam ca suedezii sa nu intre in Romania cu preturi cu mult peste cele din Vest, asa cum au facut-o predecesorii lor: Pull&Bear, Zara sau Mango, ale caror etichete afiseaza niste diferente incredibile de pret fata de Spania, spre exemplu. Este firesc ca preturile sa varieze de la o tara la alta, spre exemplu magazinele H&M din Paris sunt mai scumpe decat cele din Hamburg, sa speram insa ca H&M Bucuresti nu va trece in fruntea clasamentului.

H&M a devenit un reper important pentru aproape oricine calatoreste in afara tarii si este interesat, cat de cat, de moda, suedezii fiind recunoscuti pentru creatiile si produsele lor fashionable & chic, dar mai ales pentru preturile mici pe care le practica. H&M nu este deci doar liderul suedez al discounterilor, ci o adevarata fabrica de tendinte in moda. H&M, prin definitie un brand fast-fashion, a sters granita dintre luxury si mass market.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
26 Noiembrie 2007
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.