In ultima vreme au aparut tot felul de comentarii pe o tema inepuizabila – de care cel putin noi la Kudika nu ne putem satura! – si anume Moda.
Documentarul insa reuseste sa distileze adevarul din spatele povestii de groaza, si anume ca Vogue, si industria modei in sine, nu inseamna doar Anna Wintour, ci si complicele ei, directorul de creatie Grace Coddington. La 68 de ani, aceasta fost model negociaza acolo unde Anna comanda, si, dupa cum descrie regizorul R.J. Cutler, Grace vede moda si arta “dintr-o perspectiva istorica” in timp ce Anna se uita dupa urmatorul trend la orizont. Iata, intr-un pachet bilateral si conflictual atractiv, cele doua viziuni care asigura durabilitatea industriei.
Mai sunt, desigur, initiative in Hollywood care sa surprinda-n actiune, mai mult sau mai putin, monstrul sacru al modei – de exemplu, filmul experimental “Rage”, lansat la Festivalul International din Berlin, in februarie a.c. La fel, exista colaborari intre cei doi mamuti, o echipa de soc care delecteaza spectatorii fideli oricareia dintre cele doua industrii banoase – ca bijuteriile fanteziste create de Tom Binns special pentru ecranizarea “Alice in Wonderland” realizata de uber-creativul regizor Tim Burton. Cuplarile moda-film sunt solutii ideale intr-o campanie de promovare, dupa cum se poate observa din acest clip al flash mob-ului organizat de Disney in Vegas:
Deci, are moda utilitate pe lumea asta? Pe plan economic, nu incape in discutie – dar din punct de vedere social, imaginea uniforma, ne-natural de slaba pe care o proiecteaza din inaltul catwalk-ului nu aduce nici un profit, chiar dimpotriva. Care factor primeaza?...Iata, incheiem pe un semn de intrebare retoric!
Un articol de Ioanina
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Sâmbătă are loc Ziua de Curățenie Națională Let’s Do It, Romania!: peste 15 milioane de voluntari din 191 de țări sunt așteptați
- The Visionary Lab, Vitra și Levi’s, elaborează Icons Re/Outfitted - o expoziție alternativă
- SAGA Festival devine primul festival #zerowastetolandfill din România cu sprijinul Green Corporation