Setari Cookie-uri

Desuurile filmului fashionist

In ultima vreme au aparut tot felul de comentarii pe o tema inepuizabila – de care cel putin noi la Kudika nu ne putem satura! – si anume Moda.

In filmul din 2006, Meryl Streep a interpretat un rol diabolic, intr-o lume in care dietele de tip “nu mananc nimic pana cand simt ca lesin si ma intremez cu un cubulet de branza” sunt la ordinea zilei. In “The September Issue”, documentarul despre editia din septembrie 2007 a revistei Vogue, lansat la sfarsitul lui august a.c., Anna este prezentata in culori mai umane. De la carma revistei de moda, ea este, fara carteala, cea care da tonul modei – si cea care, “ca directorul la scoala”, este capabila sa inspire teama intr-o multime adunata la vizionarea filmului.

Documentarul insa reuseste sa distileze adevarul din spatele povestii de groaza, si anume ca Vogue, si industria modei in sine, nu inseamna doar Anna Wintour, ci si complicele ei, directorul de creatie Grace Coddington. La 68 de ani, aceasta fost model negociaza acolo unde Anna comanda, si, dupa cum descrie regizorul R.J. Cutler, Grace vede moda si arta “dintr-o perspectiva istorica” in timp ce Anna se uita dupa urmatorul trend la orizont. Iata, intr-un pachet bilateral si conflictual atractiv, cele doua viziuni care asigura durabilitatea industriei.

Mai sunt, desigur, initiative in Hollywood care sa surprinda-n actiune, mai mult sau mai putin, monstrul sacru al modei – de exemplu, filmul experimental “Rage”, lansat la Festivalul International din Berlin, in februarie a.c. La fel, exista colaborari intre cei doi mamuti, o echipa de soc care delecteaza spectatorii fideli oricareia dintre cele doua industrii banoase – ca bijuteriile fanteziste create de Tom Binns special pentru ecranizarea “Alice in Wonderland” realizata de uber-creativul regizor Tim Burton. Cuplarile moda-film sunt solutii ideale intr-o campanie de promovare, dupa cum se poate observa din acest clip al flash mob-ului organizat de Disney in Vegas:




Deci, are moda utilitate pe lumea asta? Pe plan economic, nu incape in discutie – dar din punct de vedere social, imaginea uniforma, ne-natural de slaba pe care o proiecteaza din inaltul catwalk-ului nu aduce nici un profit, chiar dimpotriva. Care factor primeaza?...Iata, incheiem pe un semn de intrebare retoric!

Un articol de Ioanina

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
1 Octombrie 2009
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.