Setari Cookie-uri

Responsabilitatea sociala - o investitie sigura

Marea miza a recesiunii economice pe care si Romania o traverseaza este aceea de a identifica solutii pentru a face fata oricarei viitoare crize financiare. Una dintre solutii este aceea de a-i pregati pe copii pentru societate, pentru a-i putea fi folositori.

Comunicat de presa

Educatia este pasaportul social al unui copil. Privat de educatie, copilul va ramane la marginea societatii, pe care nu o va putea intelege niciodata. Un copil fara scoala reprezinta o drama individuala. 362.062 de copii care nu si-au gasit locul in sistemul de invatamant, desi aveau varsta corespunzatoare (3-17 ani), reprezinta o drama sociala. Dintre acestia, 99.066 sunt copii care ar fi trebuit integrati invatamantului primar sau gimnazial, cu varsta cuprinsa intre 7 si 14 ani. Potrivit ultimelor date transmise de Eurostat, tara noastra ocupa primul loc din Europa in ceea ce priveste procentul copiilor care traiesc la limita subzistentei - unul din trei copii din Romania (33%) traieste sub limita saraciei.

Este ceea ce au inteles companiile private care au continuat sa sprijine programele sociale ale Salvati Copiii in anul 2011. Pentru ca atunci cand vorbim despre necesitatea educatiei de baza a fiecarui copil vorbim, de fapt, despre gradul de sanatate si despre maturitatea unei societati. Copiii fara scoala raman marginali. Ei nu se vor putea dezvolta nici emotional, nici social. Nu vor avea instrumente pentru a se integra pe piata muncii si vor avea nevoie, astfel, de asistenta sociala continua din partea statului. Marea miza a recesiunii economice pe care si Romania o traverseaza este aceea de a identifica solutii pentru a face fata oricarei viitoare crize financiare. Una dintre solutii este aceea de a-i pregati pe copii pentru societate, pentru a-i putea fi folositori. Tocmai de aceea, companiile private din Romania au ales sa finateze programele de integrare-reintegrare scolara a copiilor care au abandonat scoala sau care sunt in risc de abandon, din cauze, cel mai adesea, economice. In primele zece luni ale anului 2011, Salvati Copiii Romania a beneficiat de suma de 510.000 euro, provenita din sponsorizari ale sectorului privat.

„Companiile au realizat ca sprijinirea educatiei copiilor aflati in situatii dificile este una dintre cele mai bune investitii, pentru ca de efectele ei beneficiaza societatea in ansamblul ei. Responsabilitatea sociala a companiilor nu este un simplu exercitiu de imagine, ci a devenit esentiala pentru societate, mai ales intr-un an atat de dificil din punct de vedere economic. Am gasit in sectorul privat un partener responsabil”, spune Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv Salvati Copiii Romania.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
29 Noiembrie 2011
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.