Comunicat de Presa

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Prin noua campanie “Castiga o casa-n deal, in mijloc de Ardeal”, Napolact promoveaza traditiile si obiceiurile culinare din Transilvania. Astfel, participantii pot castiga o casa intr-un sat din Ardeal, calatorii in cele mai frumoase sate si obiecte mestesugite de artisti locali.

Campania Napolact, inspirata de valorile si frumusetile locurilor din Ardeal, incearca sa aduca in prim-plan traditii si obiceiuri din zona Transilvaniei si sa promoveze comunitatile locale care si-au pastrat identitatea traditionala.

Bucataria traditionala din Ardeal, asemanatoare cu cea central-europeana, bazata pe preparate din lapte si carne de porc, se diferentiaza de restul bucatariei romanesti prin influentele venite de la vecinii sai – sasi, secui, slovaci.

Preparate precum mamaliga cu branza, smantina sau unt, oua, jumari etc., sub forma de straturi sau bulz, sunt nelipsite din gospodariile taranesti. Alaturi de acestea subproduse din carne de porc, cum ar fi slanina sarata sau afumata, jumari, caltabosi, carnati, sangerete, toba sau carne afumata la borcan, sunt preparate care definesc bucataria din Ardeal.

Varza a la Cluj (cu carne tocata, costita, ciuperci) si tocanitele / gulas sunt preparate des intalnite. Mancarurile sunt drese cu smantana, care este folosita la supe, la felurile principale dar si la deserturi.
La desert nu lipsesc produsele de panificatie specifice, pe baza de miere, nuca si mac, prajiturile cu crema, strudelele, cu mere sau branza dulce, si cozonacul, cel mai adesea cu nuca si mac.

„Combinand cu mare inventivitate branzeturile, carnea, asezonate cu putine legume primare si mamaliga, bucataria din Ardeal reuseste sa-si creeze un specific inconfundabil, atat pentru romani, cat si pentru straini”, declara Antoaneta Olteanu, etnolog.

Promotia „Castiga o casa-n deal, in mijloc de Ardeal” se desfasoara in perioada 15 martie – 23 mai pe www.napolact.ro, unde participantii vor descoperi cele mai frumoase locuri din Ardeal, cu traditiile si obiceiurile specifice ramase ca odinioara. Pe parcursul incursiunii in Ardeal vor fi descoperite 20 sate din Cluj, Sibiu, Alba, Brasov, Mures si Harghita. Mecanismul este simplu: cu ajutorul codului de pe fiecare produs si a bonului fiscal, consumatorii pot incepe calatoria virtuala.

„Prin toate actiunile incercam sa sustinem satul romanesc, sa-i promovam adevaratele valori, traditiile si obiceiurile culinare. Am vrut ca aceasta campanie sa aiba dublu rol, pe langa cel de promotie si unul educativ. Speram ca cei care vor accesa aplicatia de pe site sa gaseasca in satele in care vor poposi virtual o sursa de inspiratie. Suntem mandri de mostenirea noastra si incercam sa o promovam prin fiecare actiune”, declara Marian Chiraches, Group Brand Manager Napolact.

Orbit investeste in viitorul copiilor si lanseaza a treia editie a campaniei 'Orbit daruieste zambete'
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: