comunicat de presa
Cea de-a 6-a editie a Marsului si Crosului Casiopeea, un cros umanitar consacrat a carui taxa de inscriere a fost donata integral in scopul achizitionarii de proteze mamare destinate femeilor care au suferit o operatie de mastectomie, a adunat la start, sambata dimineata, in Parcul Izvor, peste 2.500 de persoane. Intr-o atmosfera exuberanta si plina de optimism, competitorii la cele 5 curse, sustinuti de catre Ambasadorul Frantei la Bucuresti, Francois Saint-Paul, de actrita Monica Davidescu si de bucatarul Nicolai Tand, au luat startul pentru a sustine speranta femeilor la o viata normala si dreptul la recastigarea feminitatii.
Cea de-a 6-a editie a Marsului si Crosului Casiopeea a fost organizata de Asociatia Casiopeea alaturi de Primaria Municipiului Bucuresti si de Comitetul Olimpic si Sportiv Roman. Pentru sprijinul femeilor cu cancerul la san, participantii s-au putut inscrie la 5 tipuri de curse: copii 6–11 ani (fete si baieti), adolescenti 12-16 ani (fete si baieti), femei +16 ani, barbati +16 ani, Marsul familiei (pentru toate varstele). Castigatorii curselor au primit premii constand in produse oferite de sponsorii evenimentului.
De asemenea, fiecare participant adult a primit un voucher pentru ecografie generala, ecografie mamara si consultatie medicina generala, oferit de Clinica Anima.
Roz este culoarea sperantei, vietii si a optimismului, dar este si culoarea simbolica a Marsului si Crosului Casiopeea. Organizatorii spera ca, in urma acestui eveniment, sa stranga fonduri pentru achizitionarea a 400 de proteze mamare. Sub sloganul "Invingatorii poarta roz", Crosul Casiopeea aduce impreuna luptatorii impotriva acestei boli cumplite, cancerul, cu supravietuitorii ei si incurajeaza recuparea emotionala si reintegrarea sociala a femeilor atinse de cancer. Valorile promovate de organizatori sunt cele ale afirmarii umanitatii, initiativei civice si spiritului competitiei sportive: respect pentru viata, prietenie, consecventa, fair-play, determinare si curaj.
Crosul Casiopeea este o actiune umanitara bianuala, cu editii la Brasov si Bucuresti, care vizeaza mobilizarea de donatori, prin achitarea taxei de inscriere de 40 RON/adult sau o donatie de 1 pana la 5 lei la copii, respectiv 20 lei la adolescenti, in scopul achizitionarii de proteze mamare destinate femeilor care au suferit o operatie de mastectomie.
De la an la an, rezultatele acestei initiative sunt tot mai vizibile si arata nevoia ca statul roman sa se implice mai mult prin oferirea posibilitatii de a face controale medicale gratuite, iar cauza femeilor atinse de cancerul la san sa devina o prioritate nationala. In jur de 5-6.000 de femei se imbolnavesc anual, in Romania, de cancer la san, din care peste jumatate sufera mastectomie, o drama care ar putea fi evitata daca s-ar efectua controale regulate la san dintr-o faza incipienta.
Sponsori: Engie Romania, Nestle Romania, Decathlon, Groupe Renault, Groupama, Michelin, Up Romania, Finexpert, Veolia, CRH Romania, Arta Grafica, Erka Syergy Communication, Cinema Elvira Popescu, Institutul Francez, Ambasada Frantei.
Organizatori: Casiopeea, CCIFER, Comitetul Olimpic Sportiv Roman, Primaria Municipiului Bucuresti, Asociatia Sportul Pentru Toti.
Parteneri media: Radio France International, Romania TV, Radio Zu, Radio Bucuresti Fm, Vibe Fm, Radio Trinitas, Agerpres, Catavencii, Ring, Avantaje, Click pentru Femei, Click Sanatate, Bucarest Hebdo, Business Woman, Kudika.ro, Ziare.com, Regard, Romaniatv.net, Romaniaresponsabila.ro, Sanatate.rol.ro, Femina.rol.ro, StiriRol.ro, Blitz TV, Salon TV, Sfatulmedicului.ro, Exploremedicine TV, Romedic.ro, Femei-in-Afaceri.ro, Famileto.ro.
Spune-ti parerea!