comunicat de presa

Regizorul de teatru Chris Simion, psihologul Cristiana Haica, Alexandra Timofte (olimpica internationala la matematica si nationala la informatica si sah) si Alexandra Marinescu (pilot de Formula 4 si vicecampioana nationala la karting) s-au alaturat miscarii Always #CAOFATA din dorinta de a inspira cat mai multe fete sa isi urmeze visul, indiferent care este el si indiferent daca acesta tine sau nu de un domeniu pe care societatea il eticheteaza a fi apanajul clasic al unei fete.

Un experiment social realizat recent de Always arata ca multe dintre fetele din ziua de azi se simt limitate de asteptarile societatii fata de femei. In realitate, datele colectate de cel mai recent Sondaj Always Confidence & Puberty* arata ca 72% dintre fete considera ca societatea le tine pe loc si le impiedica sa isi valorifice la maxim potentialul, dictandu-le ce ar trebui si ce nu ar trebui sa faca. Dupa lansarea clipului #CAOFATA „De Neoprit”, Always, lider mondial in domeniul produselor de ingrijire pentru femei, anunta astazi lansarea in mediul online a campaniei locale Always #CAOFATA „De Neoprit” alaturi de Chris Simion, Cristiana Haica, Alexandra Timofte si Alexandra Marinescu, in 4 clipuri ce au scopul de a inspira cat mai multe fete sa-si pastreze increderea in propriile forte si sa fie de neoprit.

“De cate ori povesteam despre pasiunea mea, lumea ma privea cu surprindere si neincredere. Poate pentru ca, in perceptia lor, motoarele reprezinta incredere, iar fetele nu.”, spune Alexandra Marinescu, adolescenta de 15 ani care are deja un palmares bogat in curse de Formula 4. Alexandra s-a lovit de o multime prejudecati atunci cand a descis sa-si urmeze pasiunea, dar nu s-a lasat descurajata in niciun moment de acest lucru, ci, dimpotriva, a trecut peste ele si a ajuns sa faca performanta intr-un domeniu despre care i s-a spus ca nu e pentru fete. Acelasi lucru i s-a intamplat si Alexandrei Timofte, olimpica nationala si internationala in doua domenii care, in acceptiunea sociala, sunt domenii de performata pentru baieti: informatica si matematica. Ea a primit insa sustinerea celor apropiati si iata ca acum, la doar 14 ani, Alexandra este unul dintre liceeni care se intorc acasa cu medalii de la olimpiadele internationale. ‘Parintii mei au crezut in mine si asta m-a facut si pe mine sa am incredere in pasiunea mea. Si am continuat sa lucrez. Acum pot sa spun ca ma simt foarte mandra ca am reusit in domeniul pe care il iubesc. Sper ca toate fetele care cred in pasiunea lor sa nu si-o piarda in timp din cauza oamenilor din jur. Pentru ca orice fata poate sa faca lucruri extraordinare!’, spune Alexandra in mesajul video postat pe pagina de Facebook NoiFetele Romania. „Atunci cand crezi cu adevarat in tine mergi pana la capat si iti asumi ceea ce simti, ceea ce gandesti, ceea ce alegi. Eu cred ca ne definesc optiunile noastre si ca ne cunoastem mai bine decat oricine altcineva din exterior”, spune regizorul de teatru Chris Simion, alaturandu-se miscarii Always #CAOFATA „De Neoprit”. Cum poate fi ajutata o fetita sa fie mai increzatoare? Raspunsul vine de la Cristiana Haica, pshiholog, pshihoterapeut si doctor in stiinte naturale: ‚Prin educatie si dezvoltare personala, dar si prin modele de rol din partea parintilor, profesorilor si a altor persoane semnificative din jurul lor: prieteni, colegi mai mari, vedetele momentului.’ Mesajul complet al Cristianei precum si mesajele celorlalte trei romance care s-au alaturat miscarii Always #CAOFATA sunt disponibile pe pagina de Facebook NoiFetele Romania, precum si pe canalul de youtube Always Romania, aici: Alexandra Marinescu, Alexandra Timofte, Chris Simion, Cristiana Haica.

Studiul Always Confidence & Puberty Wave II a fost derulat folosind panelul Research Now, la care au participat 1.800 de americani (1.300 de femei americane cu varste cuprinse intre 16 si 49 de ani si 500 de barbati americani din aceeasi categorie de varsta). S-a utilizat un esantion reprezentativ la nivel national de 1.000 de femei si 500 de barbati, precum si un esantion aditional de 150 de femei afro-americane si 150 de femei hispanice. Sondajul a fost realizat in perioada 5 decembrie 2014 - 12 decembrie 2014. Miscarea Always #CAOFATA este sustinuta de milioanele de fete din intreaga lume care dau expresiei #CAOFATA sensuri uimitoare. Campania Always, lansata in iunie 2014, a fost inspirata de ideea ca inceputul pubertatii marcheaza momentul in care fetele au cel mai scazut nivel de incredere, precum si de faptul ca anumite cuvinte ofensatoare pot contribui la scaderea increderii de sine. Campania a demonstrat efectul profund al expresiei „ca o fata” asupra increderii de sine inspirand astfel crearea unei miscari care a inceput deja sa schimbe perceptia publica: dupa ce au vizionat filmul #CAOFATA, majoritatea persoanelor (76% dintre tinerele cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani si 59% dintre barbati) a declarat ca videoclipul le-a schimbat perceptia asupra expresiei „ca o fata”*, conform Studiului Always Puberty & Confidence Wave II.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: