comunicat de presa

    Cei 10 castigatori au fost selectati din peste 180 de idei inscrise in competitia de afaceri sociale Fabricat in Tara lui Andrei – editia a 2-a Fiecare idee de afacere sociala va primi pana la 32.000 de euro si consultanta de business pentru un an 20 de finalisti au primit 7 luni de consultanta si sprijin financiar de pana la 1.500 de euro fiecare, pentru realizarea studiilor de fezabilitate In total, in cele doua editii Fabricat in Tara lui Andrei, OMV Petrom a acordat granturi de peste 700.000 de euro si peste 2.000 ore de consultanta pentru sustinerea afacerilor sociale nou create

OMV Petrom a selectat 10 castigatori ai celei de-a doua editii a competitiei de afaceri sociale Fabricat in Tara lui Andrei. Programul sustine idei de afaceri care rezolva probleme sociale, genereaza locuri de munca si aduc valoare economica si sociala in comunitatile romanesti. Competitia Fabricat in Tara lui Andrei este finantata de OMV Petrom si organizata in parteneriat cu Fundatia NESsT.

„La patru ani de la prima investitie OMV Petrom in antreprenoriat social, ne bucuram sa vedem ca am sustinut business-uri viabile, cu doi ani vechime si un impact puternic – social si economic. Afacerile sociale pot fi o solutie pe termen lung pentru Romania. Ele creeaza locuri de munca si venituri indirecte, aduc fonduri la bugetul local si, in acelasi timp, adreseaza probleme sociale. Nu este usor – in viata unui antreprenor social apar numeroase dificultati – dar prin perseverenta si „reinventare” constanta, afacerile sociale isi pot demonstra viabilitatea. Fabricat in Tara lui Andrei nu e doar un program de granturi, ci si o scoala de antreprenoriat social pentru oamenii cu initiativa, care vor sa schimbe in bine viata comunitatilor mici din Romania”, declara Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate, OMV Petrom.

Impactul afacerilor sociale in comunitate Cei 10 antreprenori sociali isi propun sa genereze peste 35 de locuri de munca in primul an de activitate. De asemenea, in aceeasi perioada vor genera venituri pentru inca 78 de localnici. Dincolo de beneficiile economice, valoarea unei afaceri sociale sta si in rezolvarea unor probleme in comunitate. Printre domeniile abordate de cele 10 afaceri sociale se regasesc: asigurare de ingrijire la domiciliu pentru varstnici, productie de plante aromatice, legume BIO, uleiuri vegetale sau accesorii vestimentare cusute de mana. De asemenea, multe dintre afaceri isi propun sa instruiasca oamenii din comunitate pentru cresterea sanselor de angajare.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: