Uitati de barbatii de ieri, "Neosexualul" este noua formula a virilitatii! Neosexualul "este un James Bond cu simt al umorului, este un sensibil si un tip sportiv in acelasi timp".
Aceasta teorie are legatura cu zona studiilor de masculinitate si ii apartine demografului Bernard Salt, care a scris si o carte in legatura cu acest subiect. Bernard Salt arata ca generatia femeilor Y, cele care au varstele cuprinse intre 20 si 35 de ani, viseaza la un barbat care sa aiba ceva din Hugh Jackman ca infatisarea fizica, din James Bond in ceea ce priveste atitudinea dura, din Jim Carrey - acest glumet desavarsit si din inocenta personajului Disney, Zac Efron. Aceasta combinatie ar defini o anumita tipologie care se regaseste din ce in ce mai mult in randul barbatilor de astazi.
Da, exista cercetatori care se ocupa si cu asa ceva. Ei studiaza comportamentul oamenilor, de multe ori interesele acestor studii tin de marketing, dar sunt in acelasi timp retete de intelegere a societatii in care traim. De exemplu, un studiu demarat de catre o companie de cosmetice a aratat ca 81% dintre femei isi doresc "parteneri sensibili, dar care sa nu isi piarda din caracteristicile masculine". Ei sunt "neosexualii", dupa cum i-a denumit Salt. Asa arata un neosexual. Evolutiile comportamentale la barbati se desfasurau pe parcursul a mii de ani insa acum, aceste transformari apar de la un deceniu la altul, pentru ca si societatea in care traim se transforma cu o viteza uluitoare; oamenii, femei si barbati de-o potriva, se adapteaza noilor ideologii si obiceiuri.
In ceea ce ii priveste pe barbati, “neosexualul" a fost definit ca "ultima rasa masculina". Este vorba despre barbatul care a renuntat la acea latura feminina exprimata de metrosexuali (tipologie care era la moda pana in urma cu ceva ani), intorcandu-se catre manifestarile din trecut ale virilitatii, insa nu in orice fel, pastrandu-si latura sensibila.
De ce in ultimele decenii cei mai vulnerabili la transformari comportamentale au fost barbatii?
Un raspuns la aceasta intrebare il poate constitui faptul ca odata cu revolutiile feministe, barbatii au devenit la randul lor "obiecte ale dezirabilitatii". Barbatii au avut nevoie sa se reinventeze odata ce "femeile au castigat dreptul de a face alegeri". Acestia au trebuit sa se adapteze unui set de valori exprimate de femei, asa cum arata si studiul realizat de catre compania de cosmetice. Pe de alta parte, societatea capitalista inventatoare de noi produse, a generat in acelasi timp si comportamente noi in randul indivizilor.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Câți bani câștigă Carmen Tănase din teatru? Ce alte surse de venit mai are celebra actriță?
- Dana Budeanu, sfaturi fără perdea pentru Valeriu Gheorghiță:Nu mai mergeți la bulgari domnule Gheorghiță, dv. nu știți...
- Rosalind Chao, 3 Body Problem: Viața, așa cum o știm, este un mister. Nu suntem singuri.