Practic: Invinge frigul de afara ramanand sanatoasa

Practic: Invinge frigul de afara ramanand sanatoasa

Vremea rece aduce cu ea numeroase distractii: sporturi de iarna, vacanta, sarbatorile, excursiile cu prietenii la munte. Din pacate, singurul inconvenient al iernii consta in frigul pe care trebuie sa il induram, gripa, durerile de gat, raceala, nasul infundat.

Vremea rece aduce cu ea numeroase distractii: sporturi de iarna, vacanta, sarbatorile, excursiile cu prietenii la munte. Din pacate, singurul inconvenient al iernii consta in frigul pe care trebuie sa il induram, gripa, durerile de gat, raceala, nasul infundat.

Desi nu exista metode pentru a scapa complet de aceste probleme de sanatate, exista unele masuri preventive foarte simple pe care le putem lua astfel incat sansele noastre de a ne simti bine in perioada iernii sa creasca.
Iata cateva sfaturi:

1. Acopera capul si picioarele

Cand iesi afara, exista doua parti importante ale corpului care trebuie sa fie acoperite foarte bine: capul si picioarele. Corpul uman pierde cea mai multa cantitate de caldura prin aceste zone. Accesorizeaza-ti tinuta de iarna cu caciuli, sepci sau chiar si cu gluga de la geaca.

Daca nu esti adepta caciulilor, gandeste-te ca este vorba despre sanatatea ta. Ce este mai neatractiv: parul, care este putin ciufulit de la caciuli si sapci sau ochii umezi si rosii, nasul infundat si o tuse puternica?

Pentru picioare, foloseste sosete groase si incaltari imblanite si, cel mai important, impermeabile. Daca mergi intr-o drumetie sau la schi, asigura-te ca ai pus in ghiozdan si sosete uscate deoarece exista posibilitatea sa le uzi pe cele pe care le porti.

2. Consuma lichide calde

Un alt mod de a iti mentine temperatura corpului este de a bea multe lichide calde: ceai fierbinte, ciocolata calda, cafea sau vin fiert. Toate acestea te incalzesc si iti ofera un plus de energie.
Inainte de a pleca din casa prepara-ti un litru de ceai sau de ciocolata calda si pune-l intr-un termos care se inchide ermetic. Termosul va pastra lichidul cald ore in sir.

Sfat: consuma cat mai mult ceai verde cu lamaie si miere pentru a te proteja de vremea capricioasa.

3. Legume si fructe

Include in alimentatia ta legume si fructe. Alege alimentele care iti sporesc imunitatea la raceala si care sunt specifice sezonului de iarna: legume si citrice (morcovi, sfecla, telina, ceapa, usturoi, ghimbir, pastarnac, dovleac, cartofi, conopida, vinete, lamai, grapefruit, portocale, mandarine, clementine, pomelo). Acestea contin numerosi nutrienti si vitamine care te pot tine departe de raceala.

Vizionare placuta


Kudika
28 Decembrie 2010
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri