Premiera Ultimul Zburator - Povestea demonului motociclist

Premiera Ultimul Zburator - Povestea demonului motociclist
Kudika
10 Februarie 2014

Dar cum ai vrea sa ma cobor? Au nu-ntelegi tu oare, cum ca eu sunt nemuritor si tu esti muritoare?

Filmul Ultimul Zburator regizat de Ovidiu Georgescu face parte din trilogia „Promissum”. Pelicula a intrat in cinematografe pe 7 februarie si a fost selectata pentru Festivalul de Film Fantasy de la Bruxelles.Productia a fost realizata printr-un efort colectiv impresionant al intregii echipe, cu finantare proprie.

Ideea inovatoare in cinematografia autohtona isi propune sa reminteasca publicului larg de 3 din cele 4 mari mituri ale poporului roman, asa cum le-a definit George Calinescu.

Vorbim, desigur, despre mitul creatorului pe care il gasim in balada Manastirea Argesului si mitul existentei pastorale exprimat atat de plastic in Miorita, care vor face obiectul urmatoarelor doua pelicule din trilogia amintita mai sus.

In ceea ce priveste continuarile, regizorul Ovidiu Georgescu a precizat ca “In a doua parte intram in legenda mesterului Manole si ne ducem in lumea ielelor si a zburatorilor si a calusarilor, iar in a treia parte incercam o distopie si mergem in viitor si incercam «Miorita», dar va depinde foarte tare de cum va fi primit acest prim film. Vom vrea si noi sa vedem cum primeste publicul acest film si daca este nevoie si sunt necesare urmatoarele doua parti”

Ultimul Zburator pleaca insa de la mitul initierii erotice. Personajul principal este demonul frumos care vine noaptea si chinuie fetele care dau in parg. Le trimite fantasme erotice, le amageste cu mangaieri, le seaca de energie apoi dispare.

Zburatorul este un soi de reprezentare a maturizarii fiziologice, primul pas de la impulsurile sexuale si instinctive ale puberilor pana la arta seductiei stapanita de cei care au iubit si au jelit o dragoste moarta cel putin o data in viata.

In urma vizitelor nocturne, au de suferit si cel care tortureaza si cea care isi primeste supliciul cu placere. Niciunul dintre ei nu cunoaste implinirea molcoma, moale, calduta si sigura a iubirii. Calau si victima, duc pe umeri povara unei singuratati in doi, a unei enclavizari emotionale refulata doar prin placerea trecatoare a carnii.

Frumusetea povestii transpuse in Ultimul Zburator merge mai departe de tenta vadit erotica. Scenariul interpreteaza intr-o maniera diferita mitul si il transforma intr-o poveste de dragoste cu final fericit.

Dupa ani de preumblari cu motorul prin lume, Zanoni, ultimul din neamul sau, este convins ca fetele nu mai cred in Zburatori iar farmecul erotismului s-a pierdut intr-o „lume dezvrajita” si separata definitiv de taramuri magice.

Manolica, un fost zburator prins intre hotare il convinge sa mai faca o ultima incercare si astfel, Zanoni ajunge intamplator sau din mana destinului, la concertul Elizei. Chimia dintre personaje este instantanee si aproape palpabila. Desi cei doi par suflete diametral opuse, vor descoperi ca au mai multe in comun decat cred si ca in Univers nu exista coincidente.

Unul dintre laitmotivurile din film este dualitatea Ano Kato, semnul distinctiv si pecetea Zburatorilor, incantatia care vorbeste despre echilibrul primordial, precum in cer, asa si pe pamant.

Pana in 1989, cele mai multe filme avea in centru marile figuri istorice ale romanilor si faptele lor de vitejie. In primii ani dupa revolutie, am fost invadati de o serie intreaga de pelicule care frizau grotescul si profitau de libertatea de exprimare proaspta dobandita si interpretata la limita dintre penibil si pornografic.

Pe masura ce s-a ridicat un nou val regizoral, s-au schimbat si temele centrale ale filmelor. Sursa principala de inspiratie erau anii de glorie ai epocii de aur si fatetele ascunse ale acestora.

Ultimul Zburator are curajul sa se indrepte intr-o directie noua, neexplorata si putem vorbi despre o piatra de hotar in cinematografia romaneasca. Mai mult de atat, beneficiaza de o coloana sonora impresionanta care sustine actiunea in crescendo a filmului.

Va invit sa mergeti in cinematografe si sa dati o sansa basmului modern in care eroul a schimbat armura cu haina de piele si calul cu un trike iar zana descopera ca prin iubire isi poate invinge temerile.
Indrazniti sa credeti!

REGIA: Ovidiu Georgescu

SCENOGRAFIE: Ovidiu Georgescu, Mihai Manescu, Teo Herghelegiu

DISTRIBUTIE: Gabriel DUTU, Iulia VERDES, George IVASCU, Constantin COTIMANIS, Marius BODOCHI

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: