Aprilie este Luna Globala a Astronomiei

Astronomii profesionisti si amatori, profesorii si pasionatii de astronomie din intreaga lume sarbatoresc Universul in aprilie, cu ocazia Lunii Globale a Astronomiei, un proiect international care continua reusitele Anului International al Astronomiei 2009.

3. Ziua Soarelui – (eveniment fizic) 11 aprilie

Pe 11 aprilie celebrem Soarele! Steaua noastra este in aceasta zi in centrul atentiei, astronomii amatori fiind invitati sa-si scoata telescoapele dotate cu filtre de protectie in locuri publice pentru a observa Soarele impreuna cu prietenii, dar si cu alti trecatori. Ziua Soarelui e doar unul dintre numeroasele programe dedicate Soarelui in aprilie.

4. Observatii la Saturn – (eveniment fizic) 12-16 aprilie

De cateva luni inelele lui Saturn se pot observa de pe muchie. Observatiile la Saturn incep pe 12 aprilie si continua pana pe 16 aprilie, culminand cu un eveniment dedicat admirarii fascinantei planete ce are loc in intreaga lume.

5. Frumusete fara granite (Beauty Without Borders) este o campanie demarata de astronomii amatori si coordonata de AWB ce urmareste sa reuneasca cat mai multa lume pentru a se bucura impreuna de observarea cerului. De data aceasta este randul lui Saturn. Cei care detin un telescop sunt invitati sa se alature astronomilor de peste tot in lume care participa la acest program.

6. Scrie-ti numele pe cer! – (eveniment la distanta) 15 aprilie 21.30 timp universal, 00:30, ora Romaniei

Misteriosi si infricosatori atunci cand se apropie de noi, asteorizii au ridicat dintotdeauna semne de intrebare. Cu ocazia acestui eveniment la distanta, ne infruntam temerile si descoperim secretele calatorilor singuratici. Primul participant care descopera un asteroid va putea sa ii dea numele sau, lasandu-si pentru totdeauna semnatura pe cer.

7. Saptamana Lunii – (eveniment fizic) 17-23 aprilie

Data de 17 aprilie marcheaza inceputul Saptamanii Lunii, sapte nopti dedicate observarii corpului ceresc celui mai apropiat de Pamant si camaradul nostru in calatoria anuala pe care o facem in jurul Soarelui. Star party-uri cu observatii la Luna prin telescop sau cu ochiul liber, programe educationale, observatii online, competitii si celebrarea Lunii in diferite culturi sunt doar cateva dintre modalitatile in care se poate participa la Saptamana Lunii.

8. Observarea Lyridelor – (eveniment fizic) 21 si 22 aprilie

Curentii de meteori sunt unul dintre cele mai frumoase spectacole oferite de natura: sute de stele cazatoare care strabat cerul de noapte. Imbracati-va gros, asezati-va comod si bucurati-va de privelistea chiar de deasupra voastra. Nu este insa doar un spectacol de lumini. Resturile cosmice pe care le vedeti arzand in atmosfera provin din coada unei comete. Observatiile asupra acestui curent de meteori dateaza de acum 2600 de ani, cine stie insa ce surprize ne sunt rezervate de data aceasta?