Mie personal mi-a luat 28 de ani să accept ideea că timpul petrecut în natură îmi face muult mai mult bine decât timpul petrecut într-un loc cu foarte mulți oameni. Eram dependentă de oameni, dependentă de agitație, adormeam liniștită doar pe fundalul zumzetului nocturn de afară și nu concepeam să locuiesc în altă parte în afară de buricul orașului. Până într-o zi, când, în urma dezamăgirilor pe plan personal și profesional, am simțit că locul meu nu mai este între oameni.

4 surse naturale de vitamina D pentru o sanatate de fier

Așa că mi-am luat inima în dinți și m-am mutat singură undeva la marginea orașului. Iubeam să îmi petrec timpul singură în liniștea din apartament. De atunci nu am mai simțit nevoia să mă înconjor de mulți oameni, ci am căutat tot mai multă liniște, acasă sau în natură.

Pentru cei care încă se îndoiesc de faptul că natura ar putea avea atâtea beneficii, s-a demonstrat științific că timpul petrecut în natură și aerul proaspăt ne ajută atât psihic, cât și fizic. Iată cum:

Vitamina D

Sursa Foto: Shutterstock/By Wonderful Nature

1. Vitamina D ajută organismul să funcționeze mult mai eficient. Vitamina D este benefică pentru sistemul imunitar, sistemul osos și sistemul muscular. Ea ne ajută să ținem departe anumite afecțiuni grave, cum ar fi anumite forme de cancer (cancer de colon, cancer de sân, cancer de prostată sau cancerul ovarian). De asemenea, Vitamina D ne ajută să prevenim depresia și anxietatea, dar și crește puterea de concentrare și ajută memoria.

2. Expunerea la lumina naturală crește durata somnului. Lumina naturală influențează melatonina produsă de organism, hormon ce pregătește corpul pentru somn.

3. Timpul petrecut în natură ne ajută să ne deconectăm. Multi-taskingul, în special cel care implică multe aparate electronice, este o sursă de stres. S-a demonstrat că persoanele care au avut acces la e-mail și au primit mai multe mesaje pe durata zilei au avut o rată mai mare de pulsații ale inimii decât cele care nu au avut acces la tehnologie. Prin urmare, o vacanță fără telefon și internet înseamnă deconectare completă.

4. Mediul natural ne ajută să ne concentrăm. Un studiu efectuat de Universitatea din Wisconsin a demonstrat că natura le-a permis oamenilor să se detașeze de factorii de stres de care se lovesc zi de zi și să se concentreze pe ceva mai liniștitor.

5. Natura reduce nivelul de stres hormonal. Un studiu olandez arată că desfășurarea unor activități în mediul natural, cum ar fi grădinăritul, scade considerabil nivelul de stres. În cadrul studiului, un grup de persoane au fost duși într-o încăpere și lăsați să citească după ce au săvârșit o sarcină solicitantă, în timp ce un alt grup a fost trimis într-o grădină timp de 30 de minute. Grădinarii nu doar au prezentat o stare mai bună decât cititorii, dar au și avut un nivel scăzut de cortizol (hormonul de stres).

6. Aerul proaspăt îmbunătățește tensiunea arterială. În medii poluate sau în interior, organismul este nevoit să muncească mai mult pentru a obține oxigenul necesar funcționării eficiente. Acest lucru crește ritmul cardiac și tensiunea arterială.

Mediu natural

Sursa Foto: Shutterstock/By Jacob Lund

7. Oxigenul influențează sentimentul de fericire. Nivelul de oxigen din creier este legat de nivelul de serotonină, neurotransmițătorul care afectează starea de spirit, apetitul, memoria, comportamentul social și alte procese. Prea multă serotonină te poate face să te simți iritată și tensionată, însă prea puțină serotonină duce la depresie. Respirarea aerului proaspăt poate contribui la reglarea nivelului de serotonină și la creșterea sentimentului de fericire și motivare.

8. Bacteriile din sol crește cantitatea de serotonină. Efectul calmant al naturii nu provine doar din aerul proaspăt, ci și din sol. Cercetările efectuate de oamenii de știință de la Universitatea din Colorado arată că Mycobacterium vaccae, o bacterie inofensivă frecventă în sol, poate acționa ca un antidepresiv natural prin creșterea eliberării și metabolismului serotoninei în anumite părți ale creierului care controlează funcția cognitivă și starea de spirit. Bacteriile pot, de asemenea, să scadă inflamația în sistemul imunitar, reducând astfel problemele de la bolile de inimă până la diabet.

9. Activitatea fizică stimulează secreția de endorfine. Sporturile desfășurate în naturaă (drumețiile, ciclismul, activitățile de apă) stimulează producția de endorfine, neurotransmițătorii "simțiți-vă bine". Cu niveluri crescute ale endorfinei, te veți simți liberă și calmă.

Sursa Foto Front Page: Shutterstock/By Natalia Deriabina

Wellbaby vitamina D – suport in dezvoltarea armonioasa a micutilor
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: