5 pași pentru a adopta un nou obicei de la autorul unui Wall Street Journal Bestseller

5 pași pentru a adopta un nou obicei de la autorul unui Wall Street Journal Bestseller

În cartea sa ”The Coaching Habit: Say Less, Ask More & Change the Way You Lead Forever”, devenită Wall Street Journal Bestseller, Michael Bungay Stanier dezvăluie acțiunile pe care le-a pus în practică pentru a dezvolta noi obicieiuri sănătoase și chiar de a termina de scris acest volum.

Acestea sunt cinci la număr și le poți pune în aplicare chiar de azi.

1. Fă o promisiune

De ce ai face ceva atât de dificil precum o schimbare în stilul tău de viață, într-un comportament cu care te-ai obișnuit de atâți ani. Recompensa trebuie să fie foarte clară pentru ca lucrul acesta să îți reușească. Însă nu este suficient. Pentru asta, recomandă Michael Bungay Stanier, este nevoie să faci o promisiune care are legătură cu binele pe care îl poți aduce în viața altora. Spre exemplu, renunțatul la fumat nu este doar despre tine, dar și despre cei dragi ție, care petrec timp alături de tine.

Fa o promisiune

sursa foto: shutterstock/syda productions

2. Găsește-ți ”butonul”

Dacă nu știi care este butonul care generează vechiul tău comportament, îți va fi greu să îl schimbi deoarece acționezi înainte de a prinde de veste. Cu cât definești cu mai multă acuratețe ce anume declanșează un anumit comportament, cu atât mai ușor îți va fi să îl schimbi.

3. Fii succintă și precisă

Atunci când stabilești care este noul obicei pe care dorești să îl adopți, fii cât se poate de specifică și de precisă. Dacă este prea vag sau exprimat în termeni prea alambicați, creierul tău va găsi o modalitate de a-l ocoli și a-l sabota. B.J. Fogg de la tinyhabits.com sugerează să desfaci noul obicei în micro-obiceiuri cu o durată de maxim 60 de secunde fiecare. Este foarte important să fii extrem de clară în privința primilor doi pași care te vor ajuta să construiești noul obicei.

4. Practică cu seriozitate

Unul dintre motivele pentru care oamenii din anumite zone de pe glob sunt foarte buni la anumite discipline - brazilienii la fotbal, rușii la patinaj artistic, îl reprezintă timpul și seriozitatea pe care le pun în pregătire și pratica ocupației respective. Este recomandat să practici noul obicei pe porțiuni mici (de exemplu, în cazul tenisului, să exersezi serviciul până când îl stăpânești), să repeți mult și des și să sărbătorești atunci când ai rezultate.

5. Nu renunța

Nu ”profita” de prima abatere pentru a reveni la vechiul obicei. Este foarte probabil să ai scăpări. Acceptă acest lucru și continuă.

sursa foto front page: shutterstock/izf

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri