Setari Cookie-uri

Pinguinii lui Peca lipaie prin Control

Pierdusem din vedere piesa cand s-a jucat in cadrul Iarmaroc Fest-ului sambata trecuta – si, ca sa fiu sincera, localizarea scenei “Theatre” in sine m-a depasit – asadar n-aveam de gand sa repet scaparea si luni. Daca actorii s-au deplasat repejor din padurea festivalului in inima Capitalei, mai exact in Club Control si sub obladuirea teatrului UpStage, bucurestenii nu i-au lasat cu ochii-n soare, ci au raspuns chemarii si s-au destelenit din ziua lor de odihna ca sa-i primeasca inapoi cum se cuvine. Adica? Deschisi la zambet, cu aplauze si flori.

Realizat de Ioanina

Cei trei actori joaca, pe fata – ar fi naiv, si mai ales paralel cu sensul piesei, sa le pretinzi o cadenta realista, intr-un context atat de aiurit ca cel creat de Peca. Vorbaria lor, desi nu e goala, nici nu duce nicaieri propriu-zis, ci invarte-n aer cateva spirale fara cap si fara coada – singurul lor rost este ca traiectorii pentru proiectilele ilariante. Peca jongleaza cu aceste bombe de ras ca si cu personalitatile imprimate celor trei pinguini, pentru un efect comic maxim: Laurentiu Banescu face un pinguin Jones aerian, bufonesc si influentabil; Amandine Heyndrickx ii imprima pinguinului Pierre nu doar un accent frantuzesc adorabil, ci si o intransigenta revoltata care fie se ambaleaza, alimentata de un temperament coleric, fie se topeste in fata pinguinului Iverssen; iar acesta din urma, in interpretarea lui Toma Danila, isi impune autoritatea recurgand la fraze lungi, declamatoare, exprimari formale si neologisme – ca un demagog multumit de sine.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
27 Mai 2010
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.