Setari Cookie-uri

Jean Paul Gaultier, copilul teribil al modei, intra din nou in pielea personajelor lui Almodovar

Pentru Jean-Paul Gaultier, pielea si corpul reprezinta surse inepuizabile de inspiratie. In mainile sale, materialele devin, aproape la propriu, cea de-a doua piele.

Dintr-un anumit unghi de vedere, intriga celui mai recent film al lui Almodovar, "La Piel Que Habito", pleaca si se intoarce la povestea excelent cusuta a unei rochii, care devine, la final, singura dovada prin care personajul principal isi poate proba identitatea reala. Rochia in sine are o identitate aparte, fiind creata de Jean-Paul Gaultier, autorul costumelor din film, alaturi de Paco Delgado. "La Piel Que Habito" reprezinta a treia colaborare dintre designerul francez si regizorul spaniol si va intra in cinematografe vinerea aceasta, 11 noiembrie, distribuit in Romania de Independenta Film.
povestea unei rochii

Pentru Jean-Paul Gaultier, pielea si corpul reprezinta surse inepuizabile de inspiratie. In mainile sale, materialele devin, aproape la propriu, cea de-a doua piele. In cazul costumelor create pentru “La Piel Que Habito”, acest lucru este mai adevarat ca oricand. Vera, personajul principal al filmului, poarta, in cea mai mare parte a timpului, un costum de culoarea pielii, perfect mulat pe corp. Costumul are un dublu rol, spune Almodóvar: in primul rand, unul practic - protejeaza pielea de factorii externi, ajutand-o sa se regenereze; in al doilea rand, unul conceptual - fiind in acelasi timp o reprezentarea a pielii pe care o ascunde. Pentru a indeplini acest dublu rol, Gaultier exploreaza din nou posibilitatile tehnicii trompe l'oeil, in mare masura foarte coerent cu stilul sau atat de particular.
scena de la filmari

Inspirat de lumea cinema-ului sa devina designer, Gaultier spune intr-un interviu acordat la Cannes canalului de televiziune France 3 ca, atunci cand era adolescent, viziona cateodata chiar si trei filme pe zi – „copilul teribil al modei” nu a stat niciodata prea departe de aceasta industrie. Colaborarea cu Almodóvar incepea in 1994, odata cu lungmetrajul „Kika”, pentru care Gaultier a creat costumele personajului Andrea, interpretat de Victoria Abril, jurnalista unui canal de televiziune de mana a doua. Almodóvar isi aminteste: „I-am spus lui Jean-Paul ca vreau sa dau impresia unui robot militar, ca si cum personajul ar fi fost victima unei catastrofe, dar care sa pastreze un aer puternic de eleganta si sa se constituie intr-o reflectie asupra frumusetii stilului horror in moda: trash, post-punk, si toate celelalte stiluri care transforma violenta in estetica.”
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
17 Noiembrie 2011
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.