Atunci cand stomacul bolboroseste, te strange, protesteaza in fel si chip, te gandesti ca iti este foame. Din punct de vedere fiziologic, senzatia de foame este un mecanism important si protector, provocat de hormonii care pregatesc organismul pentru digestie si ii spun creierului sa te anunte ca e momentul sa iti potolesti foamea.

Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!

Exista trei feluri de foame care duc la imposibilitatea pierderii in greutate si la avea trupul armonios pe care ni-l dorim. Specialistii au identificat trei tipuri diferite de foame. Iata care sunt acestea si cum trebuie sa actionezi in cazul fiecareia dintre ele.

Tipuri de foame care nu sunt bune pentru organism

tipuri de foameFoto: Andrey_Popov, Shutterstock

1. Foamea inimii

Foamea inimii - sau consumul emotional - este declansata de sentimente de coplesire si epuizare. Mancatul pe fond emotional reprezintarea incercarea de a accesa sentimente pozitive prin hrana. Asa ca intreaba-te: Este o recompensa?

Ce trebuie sa faci: Constientizeaza momentele in care mananci pentru a-ti calma sau suprima emotiile si a te simti bine. Este un exercitiu care te va ajuta sa stimulezi hormonii care te fac sa te simti bine. Daca nu reusesti sa faci asta, apeleaza la ajutorul unui terapeut.

2. Foamea mintii

Acest lucru se intampla atunci cand iti programezi mesele. Ceasul este factorul declansator. Multe dintre noi am fost invatate sa mancam la fiecare trei ore sau sa nu omitem niciodata micul dejun si acest lucru ne face sa nu ne ascultam corpul.

Ce trebuie sa faci: Fii atenta la senzatia naturala de foame din corpul tau. Nu te atinge de gustarea de dimineata pana cand nu simti senzatia de foame. Renunta la regulile din carti si concentreaza-te pe nevoile reale ale corpului tau.

3. Foamea obisnuintei

Floricele la film este un exemplu. Este vorba de faptul ca, inconstient, asociezi o anumita activitate cu anumite alimente. In loc sa faci ceva in mod constient, actionezi pe pilot automat.

Ce poti face: Nu mai manca floricele la film, fie ca esti la cinema sau acasa. In cel de-al doilea caz, le poti inlocui cu alimente mai sanatoase precum legume, fructe sau nuci. Cheia este sa recunosti asocierea dintre activitate si mancat si apoi sa renunti la obicei in mod constient. Nu te astepta sa se intample peste noapte si nu te decuraja usor.

Foto prima pagina: Ollyy, Shutterstock

Din ce cauze îți este foame mereu. Iată principalii factori!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: