Dacă ar fi să facem un sondaj printre noi, femeile, și să răspundem la întrebarea „Care este cel mai neplăcut lucru din lună?”, cu siguranță menstruația s-ar regăsi printre cele mai multe dintre răspunsuri. Menstruația nu înseamnă doar crampe, balonare sau greață, ci și oboseală, insomnie și iritabilitate. În această perioadă din lună nimeni nu ne poate intra în voie, ne enervăm ușor și din nimic și tot ce ne dorim este să ne ascundem sub plapumă, fără ca cei din jur să știe de noi. Iar epuizarea nu se termină odată cu menstruația, ci din contră, o resimțim și la câteva zile după.

Știați că există câteva “trucuri” la care putem apela în această perioadă din lună ca să ne simțim mai bine?

De ce mâncăm mai mult

Se spune că pofta vine mâncând, iar în perioada dinaintea menstruației, dar și în timpul ei aceasta pare de neoprit. Mai ales când vine vorba de dulciuri. Dăm iama în ciocolată, prăjituri, înghețată, fără să mai ținem cont de calorii, diete sau recomandările nutriționistului. Nu vrem decât să ne satisfacem pofta.

Ei bine, există și vinovați pentru aceste pofte alimentare, iar în această perioadă aceștia sunt fluctuațiile hormonale (estrogen, progesteron, cortizon) care ne influențează apetitul. De exemplu, când concentrația de cortizon este mare, apetitul crește și el și astfel pofta de dulciuri și carbohidrați devine tot mai greu de înfrânat. Mai mult, aceasta depinde și de serotonină, care atunci când este în concentrație mică duce la creșterea apetitului pentru carbohidrați.

Pare complicat și greu de luptat cu poftele? La o primă vedere, da, dar dacă urmăm câteva reguli simple, reducem riscul ca nervii din timpul menstruației să fie înlocuiți de cei provocați de kilogramele care s-au lipit de noi.

Ce este recomandat să consumăm

1. Apă. “Pentru o viață sănătoasă consumați minim 2 litri de lichide pe zi”este recomandarea pe care o auzim mereu și pe care încercăm să o respecțăm. Mai ales în perioada menstruației, este bine să ținem cont de această recomandare pentru că acum pierdem multe lichide și avem nevoie de o hidratare intensă. Cu apă, bineînțeles, nu sucuri acidulate sau alte băuturi cu concentrație mare de zahăr.

2. Carne roșie. Aceasta este o sursă importantă de fier, al cărui nivel scade în perioada menstruației. Așadar putem include în meniu carnea la grătar.

3. Somonul este bogat în omega 3 și în alți acizi grași esențiali care ajută la absorbția înceată a carbohidraților, stabilizează glicemia și combat poftele alimentare.

4. Alimente bogate în carbohidrați complecși. Pâinea, cerealele, pastele integrale, cartofii, nucile, smochinele, stafidele, afinele, merele, grapefruit-ul se numără printre alimentele pe care le putem consuma în această perioadă.

5. Legume verzi cu frunze. Sunt bogate în fier, un mineral esențial în timpul menstruației. Putem mânca salate, dar fără să exagerăm pentru a nu ne balona.

6. Fructe. Ca să ne potolim pofta de dulce este bine să alegem fructele, care au zaharuri naturale. Putem mânca prune, fructe de pădure, afine, mere sau grapefruit.

De ce să ne ferim

1. Alimente sărate și semipreparate. Acestea sunt bogate în sodiu, iar în perioada menstruației este recomandat ca dieta noastră să fie săracă în sodiu pentru a reduce retenția de fluide și balonarea.

2. Cofeina. Astfel vom fi mai puțin irascibile.

3. Produse cu un conținut bogat în zahăr procesat. Acesta duce la creșterea secreției de insulină și astfel a poftei pentru grăsimi și carbohidrați.

4. Alimente coapte sau prăjite industrial. Acestea conțin grăsimi trans, care pot duce la intensificarea crampelor.

bienplus

#Fărădurere

Știai că 50% dintre noi, femeile, suferim de dureri menstruale, iar aproape jumătate nu mai putem desfășura nicio activitate în zilele cu probleme?

Ei bine, pentru acestea dintre noi care ne confruntăm în fiecare lună cu dureri abdominale sau lombare, gama BienPlus a lansat un nou produs: BienPlus plasturi pentru dureri menstruale.

Plasturii BienPlus pentru dureri menstruale:

  • Calmează durerile de burtă sau lombare specifice perioadei menstruale
  • Acționează încă din primele 15 minute
  • Efect până la 8 ore
  • Ușor de aplicat și confortabil de purtat
  • Oferă libertate de mișcare

#Fărănervi

Pe lângă crampe, balonare și oboseală, în perioada premenstruației și a menstruației ne confruntăm și cu schimbări bruște ale dispoziției, cauzate de schimbările hormonale care au loc în organismul nostru.

Pentru a reduce tensiunea nervoasă, anxietatea, neliniștea și iritabilitatea, vă recomandam BienPlus Calm și relaxare, un produs pe bază de extracte naturale standardizate de sunătoare, passiflora, melisă și valeriană.

BienPlus Calm și relaxare nu crește pofta de mâncare și nu produce dependență.

Mai multe informații despre produsele din gama BienPlus găsiți pe site-ul www.bienplus.ro și pe pagina de Facebook BienPlus & Biendormir.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: