Ce alimentatie ar trebui sa urmezi pentru a reduce inflamatia organelor

Ce alimentatie ar trebui sa urmezi pentru a reduce inflamatia organelor
Kudika
6 August 2019

Alimentatia nesanatoasa se afla, de cele mai multe ori, la originea multor boli, inclusiv a unor forme de cancer si a bolilor de inima.

Grasimile consumate in exces, lipsa legumelor si fructelor din alimentatie, mancarea de tip fast-food, bauturile alcoolice si cele carbogazoase creeaza, in timp, dezechilibre puternice la nivelul organelor din corp si cresc aciditatea tesuturilor. O inflamatie este modalitatea de raspuns a organismului pentru a se proteja de o infectie, pentru a vindeca o boala sau o rana.

In timpul procesului inflamator, numarul de celule albe din sange creste si sunt secretate substante care ajuta la lupta contra infectiilor. Pe de alta parte, inflamatiile cronice pot aparea la nivelul organelor fara simptome evidente. Acest tip de inflamatii poate provoca boli precum diabetul, afectiuni cardiovasculare, boala ficatului gras, precum si unele forme de cancer si apar mai ales la persoanele care sunt supraponderale sau la cele foarte stresate.

Ce cauzeaza inflamatia tesuturilor?

Unele obiceiuri specifice stilului nostru de viata pot exacerba inflamatiile cronice. Consumul de zahar sau indulcitori este cel mai periculos, intrucat poate cauza rezistenta la insulina, diabet si obezitate. Oamenii de stiinta sunt de parere ca si consumul de carbohidrati, precum painea alba, poate contribui la cresterea inflamatiei, dar si consumul de alimente procesate care contin grasimi saturate, uleiurile vegetale, alcoolul si alimentele prajite. In plus, sedentarismul este un alt factor care, combinat cu o alimentatie incorecta, creste inflamatia de la nivelul organelor.

Care sunt cele mai bune diete pentru reducerea inflamatiei?

Daca vrei sa reduci aciditatea tesuturilor si sa reduci inflamatiile care pot aparea astfel, trebuie, in primul rand, sa incepi prin a-ti modifica dieta si a elimina acele alimente cu efect inflamator.

O dieta bazata pe alimente bogate in antioxidanti, mancaruri neprocesate, cereale integrale, apa si ceaiuri poate fi benefica nu numai pentru a reduce inflamatiile, dar te va ajuta si sa dai jos multe kilograme. De exemplu, dieta ketogenica, una dintre cele mai populare metode de slabit din lume, presupune un regim strict, cu alimente care sa reduca inflamatia corpului si sa previna aparitia unor afectiuni. Totusi, nu este nimic de speriat in aceasta dieta, care este suficient de permisiva incat sa nu fii obligata sa consumi doar alimente fara gust. Daca stii in ce consta dieta ketogenica, atunci te-ai convins deja ca acest regim alimentar poate fi urmat cu succes de catre orice persoana, cu rezultate vizibile in doar cateva saptamani.

Ce alimente cresc inflamatia corpului

Unele alimente sunt direct asociate cu o crestere a inflamatiei organelor, asa ca ar trebui fie sa le elimini complet din dieta ta, fie sa le consumi cu moderatie:

  • bauturile cu zahar, atat cele carbogazoase, cat si cele din fructe;
  • carbohidratii cu asimilare rapida (paine alba, paste, produse de patiserie etc.);
  • deserturile (prajiturile, biscuitii, tortul, inghetata, bomboanele);
  • carnea procesata (carnatii, mezelurile);
  • snacksurile procesate (chipsurile, floricelele, napolitanele, biscuitii sarati, covrigeii);
  • unele uleiuri (uleiurile din seminte procesate precum uleiul de porumb, de floarea soarelui sau de soia);
  • grasimile saturate;
  • alcoolul.

Ce alimente ar trebui sa consumi in schimb

Alimentele ce reduc inflamatia la nivelul organismului sunt benefice inclusiv pentru a scadea in greutate:

  • legumele (broccoli, kale, varza de Bruxelles, varza alba, conopida, ardei gras, salata verde);
  • fructele (in special cele inchise la culoare, precum fructele de padure, bogate in antioxidanti);
  • fructe bogate in grasimi sanatoase (avocado, masline);
  • peste (somon, sardine, hering, ansoa);
  • nuci;
  • ciocolata neagra;
  • condimente (turmeric, scortisoara, oregano, rozmarin etc);
  • ceai verde;
  • vin rosu (maximum 140 ml pe zi pentru femei si 280 ml pentru barbati).

Sursa foto: Oleksandr Pidvalnyi from Pexels

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: