Perioade stresante la locul de muncă? Află ce tehnici te pot ajuta să te simți mai bine

Perioade stresante la locul de muncă? Află ce tehnici te pot ajuta să te simți mai bine
Kudika
23 Decembrie 2019

Stresul este o problemă reală, care trebuie tratată cu seriozitate. El pândește în umbră, epuizându-ți energia, alungându-ți concentrarea și clătinându-ți încrederea.

Stresul nu mai e de mult un mit. Una dintre cele mai comune surse de stres este deseori locul de muncă. Chiar dacă iubești ceea ce faci, este posibil să fii în urmă cu un proiect sau să întâmpini greutăți în rezolvarea unei sarcini noi. Atunci când stresul se întinde pe perioade mai lungi, poate deveni copleșitor și chiar dăunător sănătății tale fizice, cât și celei emoționale. El poate fi însă gestionat cu puțină voință și cu tehnicile potrivite.

Stresul este o problemă reală, care trebuie tratată cu seriozitate. El pândește în umbră, epuizându-ți energia, alungându-ți concentrarea și clătinându-ți încrederea.

Majoritatea celor afectați de stres au ca factor declanșator situații legate de locul de muncă, potrivit studiilor.

Stresul se poate manifesta fizic prin: dureri de cap, dureri de stomac, creșterea tensiunii arteriale, dureri în piept, probleme de concentrare și insomnii. Perioadele lungi de stres pot duce la anxietate, depresie sau scăderea sistemului imunitar.

Locul de muncă îți ocupă o mare parte din timp, iar apariția situațiilor de criză este aproape inevitabilă. Orice angajat sau angajator a avut de-a face cu stresul la un moment dat de-a lungul carierei. Găsirea unui loc de muncă fără stres poate fi dificilă sau imposibilă pentru mulți oameni. O abordare mai realistică ar fi să adopți strategii eficiente pentru a reduce stresul la muncă. Iată care sunt acestea:

Construiește relații de încredere cu colegii de muncă

Chiar dacă nu îți pot rezolva problemele, colegii cu calități de buni ascultători pot deveni un sprijin important atunci când ai nevoie să vorbești despre lucrurile care ți-au declanșat starea neplăcută și despre sentimentele tale. Alege persoane în care ai încredere și care te pot asculta fără să te întrerupă sau să te judece. Colegii de muncă mai apropiați pot veni în ajutor cu un sfat sau cu o glumă și te pot ajuta să alungi gândurile negative.

Detașează-te în zilele libere

Soluția cea mai ușoară la care mulți apelează pentru relaxare este vizionarea serialelor sau petrecerea timpului pe rețelele sociale. Cu toate astea, studiile au demonstrat că lumina albastră a telefonului sau a laptopului poate accentua anxietatea. Alege, în schimb, să ieși cât mai mult în natură, în aer liber. Dacă ai mai multe zile libere, ieși din oraș și bucură-te de plimbări lungi. Aceasta este cea mai bună modalitate de a-ți încarcă bateriile. Dacă ești angajator, încurajează-ți angajații să plece în excursii. Până la urmă, nimic nu creează un mediu mai armonios la muncă decât atitudinea pozitivă a celor cu care ai de-a face.

Găsește tehnici de relaxare care te ajută

Sunt multe metode de reducere a stresului într-un timp foarte rapid. Important este să le identifici pe cele care te ajută pe tine cel mai bine. Poți încerca exerciții de respirație, care îți calmează pulsul și sunt foarte eficiente pentru relaxare. Cel mai comun exercițiu de respirație presupune să inspiri pe nas timp de 4 secunde și apoi să expiri pe gură timp de 4 secunde, tehnică pe care o poți repeta de câteva ori, timp de cel mult un minut. De asemenea, închide ochii atunci când îți reglezi respirația și încearcă să-ți relaxezi cât mai mulți mușchi ai corpului.

Dacă ai posibilitatea, ascultă muzică liniștită în drumul spre și dinspre locul de muncă. Aceasta poate avea un efect mai puternic asupra psihicului tău decât îți închipui.

Mănâncă sănătos, fă mișcare și dormi suficient

Nu mai e un secret că nutriția și sportul joacă un rol important în sănătatea fizică și psihică a unei persoane. Fructele și legumele proaspete, ciocolata neagră, alimentele bogate în proteine (precum carnea de pui și somonul) pot fi un ajutor. Evită mâncarea bogată în grăsimi, zahăr și carbohidrați, dar și nicotina și băuturile care conțin cofeină sau alcool.

Sportul este un destresant natural. Endorfinele sunt eliberate în timpul exercițiilor fizice, iar asta îți va îmbunătăți starea de spirit și îți poate da chiar o senzație de euforie.

Un alt aspect important este somnul. Încearcă să îți creezi obiceiuri de somn sănătoase: stabilește o oră de culcare rezonabilă, astfel încât să te odihnești timp de 7-8 ore în fiecare noapte. Asta îți va da energie pe parcursul zilei și te va ajuta să înfrunți mai ușor obstacolele care apar.

Organizează și prioritizează

O modalitate bună de a gestiona stresul este să te organizezi foarte bine în legătură cu sarcinile de muncă. Clarifică scopurile, prioritizează în funcție de acestea, nu te implica în mai mult de trei proiecte în același timp, setează-ți termene limită realistice și folosește un calendar pentru a-ți planifica toate activitățile. Pe măsură ce pui la punct astfel de detalii, vei deveni mai productivă, mai eficientă și mai relaxată în privința îndeplinirii sarcinilor.

Așadar, stresul de la locul de muncă poate fi învins cu răbdare, cu puțină voință și cu tehnicile potrivite.

Foto: Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: