Plimbarea pe bicicletă – Top 3 beneficii pentru trup și suflet

Plimbarea pe bicicletă – Top 3 beneficii pentru trup și suflet
Kudika
6 August 2020

Mersul pe bicicletă poate fi primul pas către un stil de viață sănătos

Mișcarea regulată este una dintre indicațiile de bază ale medicilor în ceea ce privește un stil de viață sănătos, alături de un regim alimentar echilibrat și excluderea viciilor. Pentru mulți dintre noi, ultima perioadă a reprezentat o provocare din multe puncte de vedere, inclusiv din perspectiva menținerii unor obiceiuri benefice pentru corp și pentru spirit. Prin urmare, nu a existat vreun moment mai bun să te apuci sau reapuci de mersul pe bicicletă, o activitate simplă, extrem de utilă și cu un impact pozitiv asupra stării generale.

Beneficiile mersului pe bicicletă

Este o modalitate excelentă pentru a scăpa de kilogramele în plus.

Atunci când își doresc să slăbească, cei mai mulți oameni înceară să apeleze la scurtături și se supun unor diete care, deși pot avea rezultate pe termen lung, vor dăuna organismului pe termen lung. Alții îți iau inima în dinți și merg la sală, iar de cele mai multe ori, ajung pe bicicleta staționară. Desigur, sunt și acei oameni care își cumpără încălțăminte de alergat și își promit că de mâine, în cel mai rău caz de poimâine sau de săptămâna viitoare vor ieși la alergat, lucru care nu se întâmplă.

Mersul pe bicicletă poate fi inclus ușor în rutina zilnică, fără să dea programul peste cap. O poți folosi în orice zi ca mijloc de transport până la muncă, de exemplu, sau atunci când te vezi cu oamenii dragi. Dacă vei merge pe bicicletă în fiecare zi timp de 20 de minute și vei respecta un regim alimentar echilibrat, fără excese, vei observa că toate kilogramele acumulate se vor topi văzând cu ochii.

Mersul pe bicicletă crește capacitatea pulmonară și îmbunătățește circulația.

Chiar și atunci când programul tău de mers pe bicicletă înseamnă câteva plimbări pe săptămână, în corpul tău se întâmplă schimbări majore, iar primul lucru pe care îl vei observa este faptul că s-a mărit rezistența la efort. Acest lucru are mai multe cauze, toate generate de mersul pe bicicletă.

Această activitate îți va dezvolta masa musculară în timp ce va arde din grăsimi, iar corpul tău va deveni mai puternic. Apoi, plimbarea pe bicicletă împinge corpul să lucreze pănă la 85% din capacitatea cardiacă. Acest lucru înseamnă că inima pompează mai mult sânge, cu un flux mai mare, cee a ce se traduce în organism prin oxigenarea mai bună a țesuturilor.

Un alt efect notabil al mersului pe bicicletă este îmbunătățirea circulației venoase și prevenirea afecțiunilor care pot afecta sistemul circulator, așa cum sunt sindromul varicos, flebotromboza, tromboflebita, periflebita superficială, ulcerul varicos sau edemele.

Mersul pe bicicletă va îmbunătăți starea de spirit.

Mersul pe bicicletă vine la pachet cu numeroase beneficii fizice, pe lângă toate cele enumerate mai sus. În același timp, această activitate atât de la îndemână tuturor face minuni și pentru suflet. O astfel de formă de mișcare te va ajuta să te relaxezi și să te deconectezi, fie și pentru câteva minute.

De asemenea, este un minunat stimulent pentru creativitate și pentru stima de sine, două aspecte care pot fi valorificate în viața profesională.

În cele din urmă, o altă schimbare majoră adusă de folosirea bicicletei este îmbunătățirea calității somnului. Alături de insomnii, această formă de mișcare poate ameliora sau preveni stările de anxietate și de nervozitate cauzate de stres.

foto prima pagina Just dance/ Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri