3 tipuri de exerciții pe care le poți face acasă

3 tipuri de exerciții pe care le poți face acasă
Kudika
5 August 2020

Exercițiile fizice care te ajută să îți menții circulația sănătoasă

Sedentarismul este una dintre cele mai mari probleme ale societății moderne în care trăim, oricât de paradoxal ar suna. Un astfel de stil de viață este generat, de multe ori, de orele lungi petrecute la calculator, iar în contextul pandemiei, acesta poate fi agravat din cauza numărului din ce în ce mai mare de oameni care lucrează de acasă. Astfel, mulți dintre noi nu mai parcurg nici măcar drumul de acasă până la serviciu.

Pe termen lung, lipsa mișcării are efecte devastatoare asupra ogranismului. O bună parte dintre oamenii sedentari ajung să se confrunte cu obezitatea, diabetul sau probleme digestive. Pe lângă toate acestea, un astfel de stil de viață duce la afectarea circulației periferice, insuficiență venoasă sau varice.

Dacă vă numărați printre cei care merg încă la birou, una dintre cele mai simple metode de a combate efectele negative ale orelor petrecute pe scaun este să mergeți o stație de autobuz pe jos la dus și la întors. În cazul în care sunteți nevoiți să lucrați de acasă, trebuie să recunoașteți faptul că, de multe ori, singura formă de mișcare pe care o faceți este de pe pat pe canapea și de pe canapea în bucătărie. Partea bună a regimului de work from home este faptul că te poți opri oricând în mijlocul zilei pentru a face câteva exerciții care să te ajute să îți menții sănătatea circulației venoase.

Exerciții pentru sănătatea picioarelor

Pas militar și pasul ștrengarului pe loc

Două dintre cele mai simple și mai eficiente exerciții pentru picioare imită un mers mai alert care îți vor pune sângele în mișcare și vor contribui astfel la îmbunătățirea circulației.

Pasul militar este un stil de mers pe loc mai alert, cu genunchii ridicați până la nivelul abdomenului. Atunci când îți ridici genunchii, lovești ușor coapsa cu palmele.

Pasul ștrengarului pe loc e imitarea acelui pas sărit din copilărie pe care îl făceam toți. Practic, faci același mers pe loc alert ca la pasul militar, dar atunci când ridici un genunchi, ridici și mâna opusă acestuia.

Jumping Jack

Dacă ai văzut vreodată un film american în care soldații se antrenează, cel mai probabil execută o serie de jumping jacks. Aceste exerciții atât de simple sunt un antrenament cardio ușor de făcut și care va avea efecte benefice pe termen lung. Practic, tot ce trebuie să faci este să îndepărtezi picioarele prin săritură și să ridici în același timp mâinile deasupra capului. Execută, pentru început, 4 serii fiecare cu câte 20 de sărituri. Pe măsură ce vei căpăta experiență și îți vei mări capacitatea cardiacă, poți mări numărul de exerciții executate.

Genuflexiuni sau semigenuflexiuni

Ca să poți executa cel mai corect o genuflexiune, gândește-te la mișcarea pe care o faci când te așezi pe scaun foarte scund. Execută această mișcare cu spatele drept, abdomenul încordat și fără ssă ridici tălpile de pe podea. Pentru început, execută 4 serii de 15-20 de genuflexiuni fiecare, cu pauză de 30-35 de secunde între seturi.

foto fizkes/ Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri