Recuperarea după o accidentare. 5 reguli pe care trebuie să le respecți

Însă reprezintă o posibilă realitate pentru orice persoană activă, mai ales pentru cei care fac sport săptămână de săptămână.

Accidentările sunt neplăcute din foarte multe motive, asociate atât capacității tale fizice, cât și tonusului mental determinat de o astfel de problemă. Însă reprezintă o posibilă realitate pentru orice persoană activă, mai ales pentru cei care fac sport săptămână de săptămână.

Așadar, este bine să știi ce presupune procesul de recuperare, ce poate garanta o șansă reală ca tu să te refaci în proporție de 100%. Soluțiile de mai jos au un rol orientativ, deoarece este recomandat să vorbești cu medicul specialist, în cazul unui astfel de scenariu.

1. Odihnește-te corespuzător

Somnul este un aliat de încredere pentru orice sportiv care se confruntă cu o traumă de natură fizică, deoarece susține procesul de refacere celulară. Mai mult decât atât, odihna este cât se poate de recomandată, pentru a se anula riscul de reproducere a traumei.

Retail jobs

Atunci când există o problemă la nivelul mușchilor sau articulațiilor, renunțarea la sport va acoperi perioada recomandată de medicul specialist, în timp ce revenirea la vechiul program de antrenamente se va realiza gradual, preferabil, cu asistență din partea acestuia.

2. Aplică gheață pe zonele lezate

Chiar daca pare un leac “băbesc”, gheața aplicată rapid pe zona afectată este chiar recomandată. Aplică gheața la 2-3 zile după producerea accidentării, atunci când discutăm despre o entorsă de grad I, o întindere musculara sau despre o altă traumă minoră.

Ține o compresă cu gheață direct pe piele, pentru 15-20 de minute, repetând același proces de 7-8 ori într-o singură zi. Gheața contribuie la reducerea inflamațiilor și chiar la scăderea senzației de durere. ATENȚIE: nu este indicat să lași gheața peste noapte pe zona lezată.

3. Utilizează soluții pentru susținere

În cazul unei afectări temporare a funcției locomotorii, din cauza unei traume suferite la umăr, genunchi, braț sau picior, se recomandă purtarea unei soluții pentru susținere, element important din cadrul procesului de refacere.

Exemple: orteze de umar, orteze de braț, orteze de genunchi. Este indicat ca aceste produse să fie achiziționate și purtate confort recomandărilor medicului specialist, în urma unui consult de specialitate, menit să dezvăluie nivelul de gravitate al problemei medicale.

4. Apelează la ajutorul fizioterapiei

Fizioterapia este recomandată pentru pacienții care se confruntă cu probleme ce afectează oasele, articulațiile sau țesuturile moi, cauzate de genetică, stilul de viață sau, de cele mai multe ori, de traumele suferite în timpul activităților sportive.

Tehnicile specifice de fizioterapie ajută la diminuarea durerilor, îmbunătățirea mobilității și a performanței fizice postoperatorii. Așadar, putem spune despre această activitate că poate contribui activ la creșterea calității stilului de viață, în etapa de recuperare.

5. Evită o serie de greșeli majore

De asemenea, încă o regulă importantă de care trebuie să ții cont, în condițiile în care ai început procesul de recuperare fizică, are legătură cu lucrurile pe care NU trebuie să le faci, în toată această perioadă. Evită să:

  • te expui în fața temperaturilor ridicate, generate de băi fierbinți sau comprese cu apă caldă

  • consumi alcool, deoarece facilitează dilatarea vaselor, acest lucru încetinind vindecarea

  • realizezi orice formă de efort fizic, alta decât cele recomandate de medicul specialist.

Acestea fiind spuse, trebuie să reții faptul că ajutorul de specialitate este cel mai util instrument de recuperare la care poți avea acces, după suferirea unei traume fizice. Apelează cu încredere la sfaturile medicului specialist, pentru a putea reveni într-un timp cât mai scurt la forma fizică inițială, astfel încât să poți practica sporturile tale preferate.

Vizionare placuta


Kudika
26 Aprilie 2022
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri