Cele mai potrivite suplimente naturale pentru sportivi

Dacă practici regulat exerciții fizice, indiferent că o faci la nivel de amator sau profesionist, de mică ori de mare intensitate, știi cel mai probabil că există pe piață un număr mare de suplimente alimentare care sunt prezentate ca fiind utile pentru ameliorarea performanței.

Însă care dintre acestea sunt cele mai bune pentru a înregistra progrese la nivel sportiv? Chiar dacă o dietă variată ar trebui să asigure necesarul de nutrienți utili pentru o bună condiție fizică, multe persoane nu reușesc să adopte o alimentație echilibrată, din diverse motive, inclusiv un stil de viață prea alert. Iată mai jos ce suplimente naturale poți asocia cu activitatea sportivă.

Suplimentele alimentare potrivite

Dacă practici un sport de anduranță, precum joggingul sau ciclismul ori înotul, nu ai nevoie de același tip de suplimente alimentare ca atunci când faci fitness și ridici greutăți la sală.

Aminoacizii și proteinele

În cazul sporturilor de anduranță, nu este necesară suplimentarea cu proteine dacă dietă zilnică este una sănătoasă. În schimb, pentru sporturi de forță sau putere, cantitatea de aminoacizi și proteine consumată zilnic trebuie să fie crescută corespunzător.

Retail jobs

Glutamina este cel mai abundent aminoacid din organism, însă, în cazul sportului de intensitate mare, este util de administrat și sub formă de suplimente. Motivul este acela că sportul intens golește rezervele de glutamină mai repede decât o produce organismul, iar celulele musculare pot fi distruse.

BCAA sunt aminoacizi cu lanțuri ramificate esențiali în organism și sunt primii distruși în timpul efortului sportiv. Pentru a reduce distrugerea proteinelor din mușchi, dar și pentru o recuperare mai rapidă a organismului după efortul intensiv, se recomandă administrarea de suplimente cu BCAA.

Suplimente naturale antiinflamatoare și analgezice

Anumite sporturi prezintă un risc mai mare de efecte dureroase, mai ales la nivel articular și muscular. Iată ce poți folosi dacă te confrunți cu dureri în urma antrenamentelor:

  • Omega-3 sunt acizi grași esențiali cu numeroase beneficii pentru starea de sănătate în general, iar, printre altele, reduc procesele inflamatorii. Acești acizi grași esențiali se găsesc în surse de pește gras, precum somonul, macroul, sardinele, semințele de in și chia, nucile, tofu, ouă, iaurt, fructe de mare, dar și în suplimente alimentare.

  • Curcuma este un puternic agent antiinflamator și antioxidant natural și poate fi folosită în lupta împotriva îmbătrânirii articulațiilor. Această substanță contribuie la sănătatea sistemului osteoarticular, reducând durerea asociată cu anumite afecțiuni, printre care se numără osteoartrita.

  • Acidul hialuronic este prezent în mod natural în organism, mai ales în piele, iar, administrat sub formă de suplimente alimentare, asigură un bun nivel de hidratare, elasticitate și un tonus excelent al articulațiilor.

  • Alături de acidul hialuronic, și colagenul este prezent în mod natural în organism, garantând suplețea și elasticitatea articulațiilor și pielii. Suplimentele cu colagen sunt utile pentru prevenirea reducerii tonusului muscular, a distrugerii progresive a cartilajelor, a diminuării elasticității articulare, inflamației si deformării articulațiilor.

  • Siliciul organic este prezent în mod natural în principalele țesuturi de susținere ale corpului uman, precum mușchii, oasele, articulațiile, tendoanele și cartilajele. Suplimentele cu siliciu ajută la regenerarea cartilajului.

Vitamine, minerale și oligoelemente

În general, acest tip de substanțe nutritive sunt asigurate în cantitate suficientă dacă alimentația este una echilibrată, bogată mai ales în fructe și legume. Însă, în timpul antrenamentelor intensive, corpul transpiră foarte mult și astfel pierde cantități mari de minerale. O cantitate adecvată de apă și unele băuturi speciale pentru rehidratare cu un conținut ridicat de sodiu și diverse minerale pot fi consumate în timpul antrenamentelor. Trebuie să mizezi pe suplimentele cu:

  • Fier, ​​pentru sinteza globulelor roșii și oxigenarea țesuturilor

  • Spirulină, bogată în vitamine și fier, pentru creșterea rezistenței și prevenirea crampelor musculare

  • Zinc, pentru metabolizarea corectă a carbohidraților, lipidelor și proteinelor

  • Magneziu, pentru a preveni contracțiile musculare.

După cum indică și numele, suplimentele alimentare sunt produse destinate să completeze dieta, deci nu sunt obligatorii. Însă pot fi utile dacă îți respecți programul de antrenament, planul alimentar și perioada de recuperare, pentru că, în general, un sportiv are nevoi mai mari de nutrienți, macronutrienți, precum și de vitamine și minerale, comparativ cu o persoană sedentară.

Sursa foto: Freepik

Vizionare placuta


Kudika
17 Mai 2022
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri