Potrivit studiului realizat de GPeC împreună cu Eureka Insights, 7 din 10 români din mediul urban și cu acces la internet așteaptă în mod deosebit campaniile de reduceri de Black Friday și Crăciun pentru a achiziționa produse în perioada următoare. Doar 3 din 10 respondenți s-au arătat neinteresați de campaniile de discount, făcând cumpărături în mod uzual în perioada anterioară Black Friday (septembrie – noiembrie 2018).
Conform studiului, românii intenționează să cheltuiască cel mai mult pe produsele din gama IT&C, astfel:
-
Kudika
Accesorii de laptop: esențiale pentru o experiență completă
-
Kudika
Patru lucruri pe care să le știți atunci când alegeți anvelopele
-
Kudika
MIRACOLELE DOCTORULUI LEON DĂNĂILĂ. CELE 7 SECRETE ALE LONGEVITĂȚII...
-
Kudika
Violeta Bănică, adevărul despre iubitul mamei sale. Cum se înțelege...
-
Kudika
Familia Regală Britanică traversează o perioadă dificilă....
-
Kudika
Smiley rupe tăcerea și explică de unde a pornit ideea piesei S-a...
-
Kudika
Ilinca Vandici, viața după divorț! Ce decizie a luat vedeta în...
-
Kudika
Dansatoarea lui Dorian Popa,mărturisiri despre relația cu artistul....
-
Maria Crisan
INNA prezintă Queen Of My Castle în colaborare cu Kris Kross Amsterdam
Vacanțele și călătoriile reprezintă cea de a doua categorie importantă pentru care românii sunt dispuși să cheltuiască aproximativ 1.460 lei în perioada următoare. Urmează produsele din categoria Auto & Moto incluzând polițele RCA (606 lei), produsele din categoria Home & Deco (548 lei), dar și articolele de vestimentație (541 lei), cardurile cadou (454 lei), jocurile electronice și produsele pentru Gaming (373 lei) și cosmeticele (294 lei).
Românii vor cheltui, în medie, 273 lei pentru jucării și produse destinate copiilor sau bebelușilor, iar pentru produsele din categoria Cărți, Birotică și Cadouri – bugetul mediu este de 251 lei. Pe ultimul loc în clasament se află produsele pentru adulți, românii fiind dispuși să cheltuiască doar 125 lei pentru acestea.
În intervalul noiembrie – decembrie, categoriile de Fashion, Cosmetice și Cărți/Cadouri sunt cele din care urmează să se achiziționeze cele mai multe produse, chiar dacă bugetul alocat pe aceste categorii este mai mic decât în cazul IT&C sau Travel. Bugetul mediu total alocat de români pentru achiziția de produse în perioada de Black Friday și Crăciun este de 2.718 lei, din care aproape jumătate este destinat cadourilor: 1.240 lei.
7 din 10 respondenți intenționează să cumpere cadouri în perioada noiembrie – decembrie 2018 ele reprezentând, în medie, 48% din totalul cumpărăturilor nealimentare pe care intenționează să le facă până la finalul anului, numărul mediu de cadouri preconizat fiind de 6 produse.
Datele au fost colectate în luna septembrie 2018, iar studiul a fost făcut pe un eșantion de 407 persoane – femei și bărbați din mediul urban, cu vârsta de peste 18 ani și cu acces la internet. Marja de eroare este de +/- 5% pe un interval de încredere de 95%.
Black Friday și cifrele estimate de GPeC în E-Commerce 2018Black Friday 2018 va fi organizat de eMAG (cel mai mare magazin online din România) în ziua de 16 noiembrie, majoritatea retailer-ilor online alăturându-se acestei date. De atunci și până în apropiere de Sărbători, toate magazinele online vor întâmpina consumatorii cu promoții, perioada noiembrie-decembrie fiind cea mai prolifică pentru comercianți, asigurându-le aprox. 25% din vânzările generate în întreg anul.
Anul trecut, doar în weekend-ul de Black Friday s-au înregistrat vânzări de peste 200 de milioane EUR.
În 2017, comerțul online românesc a înregistrat cea mai mare creștere din Uniunea Europeană (aprox. 40% de la un an la altul), atingând pragul de 2,8 miliarde EUR la final de an.
Potrivit estimărilor GPeC, comerțul electronic continuă să crească vertiginos țintind spre pragul de 4 miliarde de EUR la finalul acestui an. “Chiar dacă poate nu vom atinge acest prag în 2018, ne îndreptăm rapid spre 4 miliarde de euro și vorbesc doar despre e-Tail, adică produse fizice, palpabile, achiziționate online. Dacă am adăuga și serviciile (plăți de facturi, bilete de avion, bilete la spectacole etc.) care sunt majoritar plătite online prin card, atunci piața totală este deja mult mai mare”, spune Andrei Radu, Founder & CEO GPeC.
Principalele cifre și statistici privind piața de e-commerce vor fi discutate în cadrul GPeC SUMMIT 12-13 noiembrie 2018 – cel mai mare eveniment de profil din România, desfășurat la București. La eveniment sunt așteptați experți internaționali și autohtoni din domeniu precum: Nir Eyal (autorul bestseller-ului Hooked), David Meerman Scott, Brad Geddes, Ross Simmonds, Rusell McAthy, Iulian Stanciu (CEO eMAG), Felix Pătrășcanu (Managing Partner FAN Courier), Valentin Radu (Founder Omniconvert) și alții.
sursa foto front page: shutterstock/ by paper wings
Spune-ti parerea!