Cum să-ți menții starea de bine în anotimpul rece

Cum să-ți menții starea de bine în anotimpul rece

Nu este mereu ușor să-ți păstrezi vitalitatea și starea de bine atunci când afară este frig și vremea e mohorâtă. Pentru a înfrunta sezonul rece într-o formă bună, iată câteva sfaturi utile

În perioada rece este momentul ideal să-ți răsfeți corpul și să îți faci timp pentru a adopta noi ritualuri de îngrijire. Este important să faci sport, să adopți o dietă sănătoasă și să te îngrijești cât mai bine pentru a-ți stimula sistemul imunitar și a rămâne în formă.

Nu renunța la activitățile fizice

Deși în perioadele reci corpul are tendința de a se contracta mai mult decât de obicei, este important să faci mișcare cel puțin 30 de minute pe zi. Pentru a deveni mai energic, fă plimbări în aer liber sau jogging, sunt activități care pot fi făcute oricând, pe orice vreme. Lucrezi de acasă și ai puțin timp liber? Urcă și coboară scările din bloc, astfel îți vei antrena diferite grupe de mușchi din corp. Acest exercițiu ajută la tonifierea feselor, a mușchilor picioarelor, dar și la reducerea celulitei. Sau poți opta pentru activități fizice ușoare, de interior. Alege să faci exerciții de stretching, pilates sau yoga. Ai nevoie doar de o saltea de yoga, o bandă elastică, un mic set de greutăți și camera de zi poate deveni propria ta sală de sport. Mergi la un bazin de înot sau chiar la o sală de sport pentru antrenamente mai intensive.

Susține-ți sistemul imunitar

Alege alimente bogate în vitamine, minerale și oligoelemente. În sezonul rece, unele sunt mai valoroase decât altele. Acesta este, în special, cazul vitaminei C, regăsită în kiwi, portocale, lămâi, varză etc., care stimulează sistemul imunitar și crește rezistența la infecții. La fel de importantă este și vitamina E, pe care o găsim în germeni de grâu, nuci, alune, migdale, castane, ulei de floarea-soarelui și care, prin puterea sa antioxidantă, protejează celulele și favorizează circulația sângelui. Zincul, aflat în crustacee, în special stridii, organe, carne de vită, produse lactate, este, de asemenea, cunoscut pentru proprietățile sale antivirale și luptă împotriva infecțiilor respiratorii. Probioticele regăsite în iaurt sau lactate fermentate stimulează procesele de apărare imunitară asigurând echilibrul corect al florei intestinale. Mierea ajută la combaterea infecțiilor gâtului. Toate acestea sunt alimente care îți pot fi aliați de nădejde în timpul sezonului rece.

Adoptă o dietă sănătoasă

În timpul sezonului rece sunt recomandate alimentele bogate în proteine, care fac posibilă reglarea temperaturii corpului pe tot parcursul zilei și ne protejează de frig. Alege un pește gras, bogat în Omega-3, precum somonul, tonul, sardinele, heringul sau fructele de mare, care îți va echilibra nivelul de energie. În ceea ce privește cărnurile, alege carnea de vită, care conține și complexul de vitamine B și fier. Cerealele integrale și leguminoasele sunt la fel de benefice, prin aportul de fibre, minerale și proteine. Cerealele recomandate sunt orezul, quinoa, făina, pastele, pâinea, iar în ceea ce privește leguminoasele, poți alege, de exemplu, fasolea albă și roșie, lintea și năutul. Nu uita de așa-numitele legume de iarnă, precum sfecla, morcovii, napii, varza, dovleceii. Sunt legume bogate în vitaminele B, C, minerale, antioxidanți și fibre.

Și mai ales, pentru că atunci când vremea este rece avem tendința să ne retragem și să rămânem mai mult acasă, încearcă să ai o viață socială intensă, pentru a combate astenia și pentru a înfrunta venirea iernii într-o stare bună de spirit. Petrece timp cu prietenii, ia cina cu ei, distrează-te. Trebuie să rămâi pozitiv și deschis. Râsul este important pentru bunăstarea ta și pentru a te menține în formă.

Sursa foto: Shutterstock

Vizionare placuta


Kudika
7 Septembrie 2021
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri