Săptămâna trecută, a apărut știrea că a fost creată prima băutură energizantă din lume dezvoltată în întregime de inteligența artificială (AI), în colaborare cu un producător de băuturi energizante de origine maghiară.
Mai mult decât atât, AI nu a venit doar cu un produs nou, ci a testat și a gustat cele trei variante de arome pe care le-a propus inițial, selectând gustul final pe baza acestor testări. Auzind asta, ne-am putea întreba cum este capabilă inteligența artificială să guste o băutură și cum poate înlocui percepția umană a gustului și mirosului, dar și cum face predicții?
Inteligența artificială este capabilă să proceseze o cantitate incredibilă de informații de pe internet și să le integreze la o viteză aproape de neînțeles pentru oameni. Cu toate acestea, traducerea simțului uman al gustului într-un algoritm pare o operațiune atât de greu de crezut încât am simțit un impuls puternic de a investiga modul în care are loc un astfel de proces.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Ce este Adobe Creative Cloud și cum poate transforma proiectele tale creative cu cele mai noi funcții!
- Disconfortul în timpul actului sexual: ce este dispareunia și cum poate fi tratată?
- Eleganța care nu se demodează: cum să alegi ținuta perfectă pentru orice ocazie
În mod neașteptat, am aflat că mai multe companii din întreaga lume sunt specializate în digitalizarea gusturilor și mirosurilor. Aceste companii folosesc echipamente special dezvoltate, cum sunt e-mouth și e-nose.
De exemplu, o companie din New York a colectat și procesat, timp de 10 ani, mostre de produse digitizând date senzoriale și procesând cel mai mare și mai divers set de astfel de informații despre alimente și băuturi disponibile pe piață. Această bază de date digitală este în mod constant extinsă și actualizată, permițând urmărirea precisă a schimbărilor și tendințelor de percepție și de preferințe ale consumatorilor.
În următoarea etapă de procesare a datelor intră în funcțiune AI, care poate prezice, în mod fiabil, cum vor reacționa diferiți consumatori la un produs nou doar pe baza datelor digitale, fără ca aceștia să-l guste propriu-zis. Băutura energizantă HELL, de exemplu, a fost digitalizată de această companie din New York, care după ce a analizat o mulțime de date și statistici, a folosit inteligența predictivă pentru a alege aroma care ar fi cea mai bună pentru noul produs. Toate acestea au fost posibile deoarece AI pot folosi datele colectate pentru a înțelege modul în care diferitele grupuri demografice percep aromele, ce le place și ce nu le place. Din aceste date, algoritmii AI pot face predicții despre modul în care fiecărui grup (pe baza vârstei, sexului, statutului socio-economic și locului de reședință) îi va plăcea gustul, mirosul și textura noului produs.
- Cum să utilizezi linia de credit pentru a gestiona fluxul de numerar în afacerea ta?
- Bianca Drăgușanu nu mai are resentimente față de Victor Slav: Fiecare om face cât poate, cât îi permite timpul, bugetul și inima
- Dan Negru, reacție acidă după ce România a ratat calificarea la Mondiale: ”România joacă cu Rădăuți”
Este pentru prima când inteligența artificială a fost utilizată într-un proces atât de complex de dezvoltare a produselor în sectorul băuturilor energizante. Produsul rezultat va fi disponibil în câteva săptămâni, urmând a fi fabricat în Szikszó, într-una dintre cele mai moderne unități de producție a băuturilor din Europa și va ajunge la consumatori prin canale tradiționale de distribuție.
Inteligența artificială are, fără îndoială, un potențial uriaș în domeniul dezvoltării de produse, depășind granițe până acum de neimaginat și aducând noi oportunități în industria alimentară. Abilitatea AI de a sorta și analiza cantitatea uriașă de date disponibile pe internet în doar câteva minute sau secunde poate scurta procesul de dezvoltare a unui produs de la 1-2 ani - sau chiar jumătate de an în cel mai bun caz - la o lună. În prezent, există peste 100 de sisteme AI în lume, toate excelente în diferite domenii, iar operarea lor combinată garantează un nivel ridicat de inovație.
- Adriana Bahmuțeanu, revedere emoționantă cu fiii săi: Nici momente fericite nu au fost. Băieții ei au dat-o în judecată!
- Andreea Bălan despre Viviana Sposub, fosta iubită a lui George Burcea: M-a deranjat foarte mult...
- Interviu cu tenorul ŞTEFAN von KORCH: Muzica clasică este baza tuturor muzicilor
De aceea, este indicat să fim cu ochii pe revoluția culinară, care promite să fie plină de surprize pe care AI le poate aduce în industria alimentară, în viitorul apropiat. Cine știe ce evoluții noi și interesante ne așteaptă în lumina noilor inovații? Băuturi răcoritoare mai gustoase, produse de patiserie, cea mai bună supă de pește sau cârnați mai gustoși? Posibilitățile oferite de AI sunt infinite, iar noi suntem de-abia la începutul descoperirilor capabilităților pe care le are.