Top 5 motive pentru care e bine să citești înainte de a merge la culcare

Top 5 motive pentru care e bine să citești înainte de a merge la culcare

Fie că ți-ai propus să citești mai mult, în general, sau să folosești cititul ca metodă de a sta departe de ecrane înainte de culcare, o lectură de seară îți poate aduce numeroase beneficii.

Atunci când citești, creierul tău are ocazia de a se relaxa, de a pune stop gândurilor haotice și de a se dezvolta, treptat, pentru ca tu să fii mai creativ, mai concentrat și mai inteligent.

Chiar dacă pare dificil să renunți la seriale sau la social media în favoarea cititului, vei observa în scurt timp beneficiile imense. Iată 5 motive pentru care merită să citești înainte de culcare!

1. Eviți timpul petrecut în fața ecranelor și somnul tău devine mai odihnitor

Cei mai mulți dintre noi își iau telefonul mobil în pat, înainte de culcare. Începi prin a verifica „pentru ultima oară” notificările din ziua respectivă, însă sfârșești prin a petrece încă jumătate de oră sau chiar mai mult în fața ecranului.

Dacă nu dai scroll pe rețelele sociale, atunci probabil deschizi televizorul și urmărești un show sau un serial pe Netflix.

Ei, bine, cititul te ajută să scapi de aceste obiceiuri nocive și te încurajează să îți îndepărtezi privirea de ecranele cu lumină albastră. Astfel, ritmul tău circadian nu va fi afectat, iar tu vei putea adormi ușor în fiecare noapte, după câteva zeci de minute de lectură.

2. Îi oferi creierului ocazia de a se relaxa

Știi foarte bine că seara, înainte de culcare, este momentul în care mintea ta începe să rumege fiecare decizie greșită pe care ai luat-o în ultima vreme. Cu toții avem tendința de a gândi prea mult, de a face scenarii dramatice, de a hrăni gândurile negative și de a ne pierde într-o înșiruire de idei care nu ne lasă, în final, să avem un somn liniștit.

De aceea, este recomandat să ai, lângă pat, o noptieră sau o comodă pe care să păstrezi întotdeauna o carte preferată sau o carte nouă, pe care să o descoperi pagină cu pagină, înainte de culcare.

Dacă nu ai un astfel de set-up în dormitor, găsești online comode si noptiere de calitate, potrivite pentru designul tău interior. Odată ce ai montat corpul de mobilier, păstrează acolo câteva materiale de citit.

Nu trebuie să lecturezi în fiecare seară, însă este un obicei benefic, pe care îl poți integra în programul tău câteva seri pe săptămână. Vei observa imediat că mintea ta este limpede, anxietatea se diminuează, iar în corp se simte mai puțină tensiune.

3. Îți dezvolți creativitatea

Știai că persoanele care citesc în mod frecvent au o imaginație mult mai bogată decât cele care nu citesc deloc sau doar foarte rar?

Ei, bine, este adevărat. Prin urmare, dacă vrei să îți dezvolți gândirea, citește câte puțin în fiecare seară. Nu numai că vei găsi idei noi mult mai ușor, dar vei gândi mai complex, vei putea veni cu soluții inovatoare la birou și, per total, vei fi mai creativ în viața de zi cu zi.

4. Ai ocazia de a învăța ceva nou

Spui întotdeauna că ți-ar plăcea să înveți mai multe despre un anumit subiect, dar nu ai niciodată timp pentru acest lucru? Ce ar fi să îți stabilești un ritual săptămânal de citit?

De trei sau patru ori pe săptămână, retrage-te în dormitor cu una sau două ore mai devreme decât ora ta obișnuită de culcare. Ia o carte de specialitate sau una care te interesează în mod deosebit și începe explorarea.

Chiar dacă vei citi doar 20 sau 30 de pagini pe seară, în scurt timp vei putea acumula o mulțime de informații noi. În plus, funcțiile creierului vor cunoaște și ele îmbunătățiri.

5. Îți dezvolți memoria, concentrarea și empatia

Pe lângă dezvoltarea creativității, relaxare și detensionare, cititul înainte de culcare te poate ajuta să devii mai empatic, să ai o memorie mai bună și o putere de concentrare superioară.

După o zi în care te-ai concentrat, în principal, asupra ta, intrarea într-o lume fictivă și punerea în pielea unui personaj străin te poate ajuta să îți dezvolți enorm empatia.

Nu în ultimul rând, dacă vei citi constant, vei remarca faptul că îți este mult mai ușor să rămâi concentrat pentru perioade mai lungi de timp, iar memoria ta dă semne clare de îmbunătățire.

Așadar, oferă o șansă cititului înainte de culcare. Creează-ți un ritual zilnic sau săptămânal și alege-ți câteva cărți interesante. Lectură plăcută!

Photo by Koshevaya_k from Pexels

Vizionare placuta


Kudika
28 Ianuarie 2021
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri