Setari Cookie-uri

Lavazza încheie un parteneriat cu pavilionul Italiei din cadrul expo Dubai 2020: Grădina Solară de Cafea

Din Dubai pornește o poveste despre valorile și implicarea Lavazza, vocea sustenabilității ‘Made in Italy’, așa cum se aude prin noua gamă ¡Tierra! și prin proiectele desfășurate de Fundația Lavaza.  

Aroma naturală a cafelei este resimțită în profunzime cu ajutorul instalației Moka Solar, sufletul și simbolul unei cafenele care a fost creată special pentru evenimentul Expo Dubai 2020 de către CRA – Carlo Ratti Associati și Italo Rota Building Office: Grădina Solară de Cafea.

Blend for Better: trei cuvinte care transmit implicarea și dedicarea care au impact în întreaga lumea. O lume mai bună pe care o putem crea nu doar prin producția de cafea, dar și prin construirea unui cerc etic, care oferă valențe economice, sociale și de mediu. Aceasta este promisiunea Lavazza în plan global și împărtășită pe scena internațională de la Expo Dubai 2020, prin instalația cheie care marchează prezența brand-ului la eveniment: Grădina Solară de Cafea, imaginată și proiectată de CRA - Carlo Ratti Associati și Italo Rota Building Office din Pavilinul Italian, la care Lavazza este sponsor plantinum.

Citește și:

Lavazza își propune să promoveze excelența ‘Made in Italy’ în termeni de inovare și sustenabilitate, părghii esențiale pentru modelarea viitorului, atât la nivelul companiilor și a întregului sistem, dar și la nivel uman, ca parte din ADN-ul nostru cu care plecăm la drum”, a spus Francesca Lavazza. “Cred cu tărie în rolul pe care companiile îl joacă, acela de actori ai dezvoltării: suntem responsabili de impactul în societate și noi trebuie să fim un model al dezvoltării unui mediu de business sustenabil. Iar prezența Lavazza la Pavilionul Italian întărește această poziționare, reiterând promisiunea implicării noastre pentru un viitor mai bun”.

Această viziune a brand-ului a inspirat design-ul Grădinii Solare de Cafea. Instalația a fost creată pentru a oferi vizitatorilor o experiență completă, prin care pot vedea lanțul aprovizionării din industra cafelei, unul transparent și sustenbail. Cafeneaua Lavazza din cadrul Expo Dubai 2020 este un loc care aduce la viață fiecare etapă a producției de cafea, de la boabe la ceașcă. O cafea a cărei esență nu este dată doar de aromă, ci de întregul proces în care respectă pâmântul și fermierii care au contribuit la cultivarea produsului final.

Citește și:

La Pavilionul Italian, Lavazza invită vizitatorii să descopere lumea ¡Tierra!, o gamă care pune accentul pe originea și pe modul de preparare a produsului, pe excelență în gust, dar și pe respectul pentru mediu și contribuțiile pentru rezolvarea unor probleme sociale. ¡Tierra! este și o poveste despre sustenabilitate prin cafea, demonstrată prin sprijinul concret pe care îl oferă din 2002 prin proiectele desfășurate de Fundația Lavazza: activă în 19 țări, pe 3 continente, cu 31 de proiecte din care beneficiază peste 130.000 de oameni. Proiectele sunt create și gândite să ofere o industrie sustenabilă a cultivării cafelei care să respecte atât mediul înconjurător, cât și oamenii care activează în domeniu.

Moka Solar este o instalație alimentată cu energie solară și este o reprezentare a întregului crez Lavazza în procese sustenabile, fiind centrul și sufletul cafenelei din Expo Dubai 2020. Instalația a fost creată pornind de la principiile economiei circulare, metoda de preparare a aparatului Moka Solar neavând emisii de CO2, care contribuie la schimbările climatice, și încălzind doar apa de care e nevoie, evitând astfel risipa.
Procesul de producție este o demonstrație a unui cerc care combină elemente naturale cu cele artificiale, marcând potențialul reutilizării fiecărei componente și subliniind importanța transparenței în lanțul aprovizionării. Tot în contextul economiei circulare, blatul de lucru este făcut din resturi de cafea și boabe, pe o suprafață tactilă de eco-rășină.

Citește și:

Blend for Better: un viitor cu rădăcini adânci

Parteneriatul Lavazza cu Comisia care s-a ocupat de prezența Italiei la Expo Dubai 2020 continuă linia strategică de business și de sustenabilitate trasată de Lavazza Group, care se integrează în operațiile și procesele de business, dar se regăsește și în implementările asociației non-profit, Fundația Giuseppe e Pericle Lavazza.

“Cafeaua este un produs al Pământului”, menționează Carlo Colpo, Director de Comunicare și Marketing & Director Brand home din cadrul Lavazza Group, “iar brand-ul nostru este în strânsă legătură cu natura și cu misiunea de a proteja planeta. Sustenabilitatea și proiectele de CSR au fost pioni centrali în proiectele noastre de mulți ani și acum vrem să continuăm călătoria pe care am început-o cu mult timp în urmă. Este o poveste pe care azi o spunem prin Blend for Better, o platformă de comunicare care înglobează implicarea și dedicarea noastră și prezintă puterea pe care o are Lavazza de a genera valori importante pentru societare, pentru oameni și pentru mediu”.

Citește și:

Blend for Better provine din valorile de brand Lavazza, acele valori care inspiră și contribuie la dezvoltarea proiectelor, proceselor și operațiunilor care conduc la producția responsabilă a unei cafele de o calitate excelentă. Întreaga misiune de brand este construită și cu scopul de a atinge rezoluțiile setate de brand în Agenda pentru 2030 a Națiunilor Unite privind Obiectivele de Dezvoltare Sustenabilă.

“Acesta este motivul pentru care am dezvoltat un program structurat pe 4 domenii de activitate: Ai grijă de mediul înconjurător; Pornește un cerc etic; Deschide oportunități; Educă-te pentru schimbare. Aceste alegeri definesc întreaga naostră filozofie și concretizează dorința noastră de a juca un rol în viețile oamenilor, de a contribui la crearea unei lumi mai bune, de a fi parteneri în mecansimul care generează vizibilitate și participare”, a concluzionat Colpo.

Citește și:

    Despre Grupul Lavazza

    Înfiinţată în 1895 la Torino, compania Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Considerat unul dintre cei mai importanți prăjitori de cafea din lume, Grupul operează în prezent în peste 90 de ţări printr-o reţea vastă de subsidiare proprii şi distribuitori, având 70% dintre venituri generate de către piețe externe Italiei. Lavazza are aproximativ 4.000 de angajaţi și o cifră de afaceri de 2,2 miliarde EUR înregistrată în 2019.

    Companiile care fac parte din Grupul Lavazza includ Carte Noire Franța și ESP (achiziționată în 2016 și respectiv în 2017), Merrild Danemarca (2015), Kicking Horse Coffee din America de Nord (2017), Nims din Italia (2017) și Blue Pod Coffee Co din Australia (2018). La finalul lui 2018, ulterior unei achiziții, divizia Lavazza Professional a fost creată, incluzând Office Coffee Sector (OCS) și sistemele de vending Flavia și Klix.

    Citește și:

      PAVILIONUL ITALIAN LA EXPO DUBAI 2020

      Pavilionul italian la Expo Dubai 2020 a fost proiectat de CRA-Carlo Ratti Associati și Italo Rota Building Office, cu F&M Ingegneria și Matteo Gatto. Clădirea folosește trei corpuri de bărci de dimensiuni reale, care ar putea naviga după eveniment, pentru a crea și a forma acoperișul structurii. Fără pereți convenționali, pavilionul are o fațadă multimedia realizată din peste 70 de kilometri de frânghie nautică din plastic reciclat și folosește un sistem natural avansat pentru atenuarea climei, care nu necesită folosirea aerului condiționat. În general, proiectul propune o viziune atotcuprinzătoare pentru arhitectura reconfigurabilă și designul circular, care se străduiește să abordeze actuala criză climatică. Implicând îndeaproape unele dintre cele mai inovatoare companii din Italia într-un parteneriat expozițional interactiv, clădirea se întinde pe o suprafață de 3.500 de metri pătrați. De asemenea, folosește noi tipuri de materiale de construcție - de la alge și zaț de cafea la coji de portocale și nisip - sugerând strategii alternative de proiectare pentru viitoarele proiecte internaționale.

      Vizionare placuta


      Kudika
      3 Octombrie 2021
      Echipa Kudika
      Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

      Ti-a placut acest articol?

      Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.