Setari Cookie-uri

7 pași pentru un business prosper în 2022 

Mulți antreprenori, la început de drum, consideră că a apărea pe Facebook constant sau pe orice altă rețea de socializare o să le aducă clienți. Ei bine, social media este doar vârful iceberg-ului într-un business. Fundația este mult mai amplă. 

Din punctul meu de vedere, totul începe cu de ce îți dorești să faci un business. Motivația o să te însoțească pe tot parcusul tău antreprenorial și când te vei simți pierdută, vei putea să revii la ea. Ca să fim sincere până la capăt, motivația are legătură cu valorile tale, de aceea ai nevoie ce ceva claritate aici. Știi care sunt valorile tale? Trăiești aliniată cu ele? Business-ul este aliniat cu aceste valori?

Testează, obține feedback, îmbunătățește, apoi trimite iar în piață produsul

Odată ce ai motivația foarte clară, gândește-te dacă ai un produs vandabil în piață. În ce nișă vrei să intri? Care e nevoia pe care o acoperi în piață și, mai ales, care este golul pe care îl acoperi în nișă. Unii antreprenori pornesc un business de la un hobby, dar nu e suficient să îți placă ceva, e nevoie să faci o analiză de piață și timp de aproximativ doi ani de la lansare să testezi produsul, să obții feedback de la oamenii care îl cumpără, să-l îmbunătățești, iar să-l pui pe piață, iar să îmbunătățești și tot așa. Un continuu follow-up, upgrade, testare și împlementare.

Citește și:

Cine este clientul tău?

După ce ai motivația, analiza pieței, analiza ta SWOT, știi în ce nișă vrei să intri și ce oferi tu unic clienților tăi, acordă o mare importanță avatarului de client. Cine e clientul tău ideal. Asta o să te ajute să știi cum să vorbești pe limba clientului tău, să creezi produse/servicii pentru nevoile lui, nu venite din proiecțiile tale. O să te ajute și pentru un plan de content marketing, adică să scrii știind ce vrea clientul tău să lase în urmă și ce vrea să obțină. Să știi cine e clientul tău ideal este un pas esențial în vânzare, este chiar temelia vânzării. Așa poți să setezi reclame pe social media foarte targetate și să ai succes în lansări.

Setează-ți obiective pe 5 ani și vezi ce poți să faci ca să ajungi acolo

Citește și:

Urmează planul de business cu obiective pe 5 ani, pe 3 ani și pe 1 an, cu acțiuni în care să te aducă mai aproape de obiectivule tale și printre ele se numără campaniile trimestriale, lansările, parteneriatele strategice, planul de comunicare, marketing și promovare.

Înainte să începi să vinzi, ai nevoie de awareness și vizibilitate

Aici intră în scenă și social media. De abia după ce ai trecut prin acești pași, poți să faci un plan de comunicare cu sens și scop, care să nu sune a laudă de sine pe Facebook și Instagram. Abia aici o să știi să le vorbești cleinților tăi în beneficii pentru ei și postările tale o să fie despre ei, nu despre tine.

Folosește blogul ca instrument de marketing

După ce știi de ce faci ceea ce faci, ce nevoie acoperi în piață, cui te adresezi, ce ai tu unic și ți-ai făcut un plan de business, include la acțiunile strategice și scrisul regulat pe blog. Învață să scrii după regulile SEO ca site-ul tău să fie mai bine indexat în motoarele de căutare și clienții să te găsească mai repede. Am antreprenori în caching de business cărora după ce au început să scrie SEO pe blog, la câteva luni, li s-au dublat vânzările. Da, atât de important este.

Citește și:

Aliniază planul profesional cu cel personal pentru 2022

Și nu în ultimul rând, atunci când îți faci planul pe plan profesional, nu uita să-l suprapui și cu cel pe plan personal. Aici te întorci la valori și te uiți la cele două planuri să le armonizezi așa cum ai nevoie. Cu ce îți recomand să începi? Să marchezi pe calendar toate concediile și zilele libere de anul viitor, să mai adaugi vreo 10 pentru situații neprevăzute și apoi să vezi câte zile ți-au rămas de lucru pentru 2022. Dacă ai nevoie de ghidare, scrie-mi în comentarii.

Vizionare placuta


Sunt Ana Nicolescu, Change Strategist. Susțin femeile antreprenor hotărâte și determinate să obțină claritate printr-un plan de business și strategie de comunicare cu...

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.