Peștele în alimentația copiilor: tot ce ar trebui să știe părinții

Peștele reprezintă un aliment complex și sănătos, fiind bogat în proteine și fosfor, în acizi grași omega, în grăsimi sănătoase și în vitamine, iar unele specii de peste pot conține chiar și vitamina D, care se găsește rar în alimente. Aflați care sunt tipurile de peste recomandat copiilor în funcție de vârstă și cum este cel mai sănătos să îl preparați.

Ce tip de pește este potrivit pentru copii?

În general introducerea în alimentația copilului se face pornind de la speciile de pești cu carne albă. Treptat, se pot introduce și celelalte specii de peste, cu precădere acelea care prezintă risc scăzut de a conține mercur.

Iată care sunt cele mai recomandate tipuri de pește pentru a fi introduse în alimentația copilului, știindu-se că acestea prezintă riscul cel mai mic de a conține mercur:

  • Păstrăvul
  • Sardinele
  • Heringul
  • Macroul
  • Știucă
  • Codul
  • Somonul sălbatic
  • Plătică
  • Somnul
  • Halibutul

Ce catitate de peste trebuie să consume copii?

Nutriționiștii recomandă 2-3 porții de pește pe săptămâna, însă cantitățile consumate la o masă sunt mai mici decât în cazul adulților.

Așadar:

  • Pentru copiii cu vârstă sub 6 ani este suficient să consume 140-150g de peste pe săptămâna;
  • Copiii cu vârstă cuprinsă între 6 și 8 ani pot consuma până la 170 de grame de pește pe săptămâna;
  • Copiii cu vârsta de 9 ani și peste ar putea consuma 350 de grame de peste pe săptămâna, la fel ca și adulții.

pestele in alimentatia copilului ce tipuri de peste este recomandat si nu are mercurFotografie creată de Ron Lach, de la Pexels

Retail jobs

Cum gătim peștele pentru copii?

Preparatele de tip fish-fingers sau cele de pește prăjit sunt aromate, ușor de gătit sau de cumpărat gata gătite, însă presupun prăjirea peștelui în ulei. Nutriționiștii recomandă evitarea alimentelor prăjite, așadar cel mai bine ar fi ca peștele să îl gătiți:

  • la aburi (alături de legume și asezonat sau nu cu lămâie),
  • prin fierbere (ciorbele de peste sau ciorbele cu perișoare din carne de pește)
  • prin coacere la cuptor (brioșe cu somon și orez, peste la cuptor cu ulei extravirgin și legume, chifteluțe de peste la cuptor etc.);
  • la grătar;

Ce tip de pește ar trebui evitat în alimentația copiilor?

Specialiștii ne recomandă să evităm să le oferim celor mici acele specii de pește care ar putea conține cantități ridicate de mercur. Este vorba despre peștele bogat în mercur, precum rechinul, peștele-spadă ori macroul-rege.

Cum recunoaștem peștele proaspăt?

Peștele proaspăt prezintă o cantitate foarte mică de mucus pe corp, are ochii limpezi și plini, carnea de pe abdomen este fermă, iar branhiile sunt roșii la culoare și nu prezintă niciun miros.

Peștele file trebuie să aibă un aspect rozaliu și nu maroniu, cu carnea fermă.

Peștele congelat trebuie să fie rapid congelat, iar peștele la conservă nu se recomandă celor mici.

Cel mai bine ar fi să alegeți pentru copii peștele proaspăt sau file necongelat (verificați să nu fi fost congelat și apoi decongelat când este expus la vânzare).

Credit foto articol: Tverdokhlib/ shutterstock.com

Vizionare placuta


Kudika
9 Ianuarie 2022
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri