Setari Cookie-uri

Ce faci când ai o zi proastă în business-ul tău

Pașii esențiali pentru momentele în care tu zici că nu merge ceva în afacerea ta sau nu merge așa cum ți-ai propus

Sunt Change Strategist și Business Coach și la mine vin soloprenoare care vor să aibă business-uri profitabile, dar nu știu de unde să înceapă. Multe dintre ele vin în call-uri, în coaching sau în Mastermind-urile mele spunându-mi că până acum business-ul lor a mers organic și că tot ce au făcut a fost din pasiune și din suflet. Dar nu pot să scaleze pentru că nu au o strategie.

În acest video îți spun care este părerea mea despre strategia în business și care este primul pas către un o afacere profitabilă.

Nu rămân doar la partea antreprenorială, ci îți spun și despre echilibrul dintre energia feminină, care e legată de intuiție, și de cea masculină, care este legată de acțiune, de implementare și care de multe ori lipsește.

Citește și:

Care sunt pașii esențiali să treci de la un proiect la un business

Ce vreau să zic este că tu ca să poți să spui că ai un business, din punctul meu de vedere, este nevoie să te uiți dacă ai parcurs câțiva pași esențiali:

  • Ai niște obiective puse într-un plan de business?
  • Știi ce ai tu unic și cum te diferențiezi în piață?
  • Știi pe cine ajuți, adică cine e clientul tău ideal?
  • Știi care este oferta ta, ce vinzi, cu cât și ce rezultate au clienții tăi alături de tine?
  • Ai un site care să apară cât mai sus în motoarele de căutare?
  • Ai un blog și canale de social media ca să comunici valorile tale?
  • Faci parteneriate strategice și acțiuni de PR?
  • Ai un plan de comunicare și de marketing?
  • Știi să faci vânzări? Sau face altcineva pentru tine?

Acesta este doar începutul într-un business. Și am pus aici pașii esențiali pentru momentele în care tu zici că nu merge ceva în afacerea ta sau nu merge așa cum ți-ai propus, să te uiți la acest check list și să vezi unde nu bifezi.

Citește și:

Care sunt cele mai frecvente blocaje care apar în business

Asta e partea practică, pământeană. Acum hai să-ți zic despre cele mai frecvente blocaje emoționale care apar în business-ul soloprenoarelor care vin la mine. Cele mai multe dintre aceste femei sunt foarte creative, intuitive și de obicei sunt și ele, la rândul lor, coachi, terapeuți, psihoterapeuți. Principala lor problemă, pe care am avut-o și eu mult timp, este că nu pot să facă un business din terapie. Li se pare că cele două concept nu merg bine împreună. Însă își doresc să ghideze spre vindecare cât mai mulți oameni, să transmită mesajul lor mai departe, să creeze comunități de susținere.

Cu toate că nu vreau să transmit vreun sentiment de vinovăție, ci doar conștientizare și privirea imaginii de ansamblu, le întreb pe soloprenoare dacă își dau seama pe câți oameni privează de ghidarea lor dacă nu se hotărăsc să-și îmbunătățească stilul în care comunică, mai ales în online.

Citește și:

Separă rolurile tale prin conștientizare ca să iei decizii corecte

Sigur, e de lucru aici pe strategie de schimbare și le ajut să se ancoreze și să se conecteze cu harurile și cu misiunea lor. Le împuternicesc și apoi începem să lucrăm pe pașii esențiali despre care îți povesteam mai sus. Și e fantastic cum se echilibrează energia feminină cu cea masculină datorită conștientizării și a zoom-out-ului. Clientele mele spun că unul din cele mai mari beneficii în lucru cu mine îl reprezintă faptul că e fac prezente la diferența dintre meseria lor și energia de antreprenor. Și când și ce decizii să ia din fiecare rol astfel încât să aibă un business, nu un proiect și mai ales să aibă clienți care revin mereu.

De multe ori, separarea rolurilor presupune o perioadă de introspecție, timp în care soloprenoarele au tendința să se izoleze. Așa că refuză întâlniri de networking pentru că încă nu s-au definit ele ca antreprenoare. Și e ok asta, dar nu te lungi prea mult în această stare pentru că poate să devină un blocaj în business-ul tău. Apelează la un coach. Îți mai zic ceva. Prin izolare îți cauți confirmarea că ești bine așa cum ești. Mergi și sărbătorește-ți unicitatea. Unii vor rezona, alții, nu. Și e ok să fie așa.

Citește și:

Nu poți să-ți vezi unicitatea dacă ești singură. O vei vedea în relații și în comparație cu alții. Comparație în sensul bun, de a vedea prin ce ești diferită. Așa poți să-ți conștientizezi propria unicitate.

Alte blocaje ar fi Sindromul Impostorului, Frica de eșec și Frica de success. Mai toate au acolo la bază ideea de nu merit pentru că nu sunt suficient de bună.

Întrebări corecte atunci când nu merge ceva în business

Și încă ceva la care să te uiți dacă ai o zi proastă în business este energia ta. Ești odihnită, hidratată, ți-ai făcut rutina de sport, ai făcut exerciții de respirație, ai mâncat sănătos? Cum ai hrănit energia ta astfel încât să ai putere și claritate să faci față provocărilor și mai ales să te uiți din perspectiva care te crește. Adică să îți pui întrebările obiective corecte și să nu te victimizezi. Uite câteva întrebări bune:

Citește și:
  • Ce am de văzut la această situație și nu am văzut până acum?
  • Ce din deciziile/ comportamentul meu a dus la situația asta?
  • Unde m-am mințit pe mine și pe cei din jur de am ajuns aici? Ce măști mi-am pus ca să dau bine sau ca să am dreptate cu orice preț.
  • Care e următorul pas pe care pot să-l fac astfel încât să nu mă trădez pe mine?
  • Cine trebuie să devin ca să am business-ul la care visez?

Ai avut și tu o zi proastă în business? Hai să stăm de vorbă. Lasă un comentariu la acest articol și te ghidez cu drag!

Vizionare placuta


Sunt Ana Nicolescu, Change Strategist. Susțin femeile antreprenor hotărâte și determinate să obțină claritate printr-un plan de business și strategie de comunicare cu...

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.