Setari Cookie-uri

Săptămâna 26 de sarcină: cum se dezvoltă bebelușul și ce simptome prezintă mama

În săptămâna 26 de sarcină putem spune că ai ajuns la finalul trimestrului 2, urmând să intri într-o nouă etapă a sarcinii. În această săptămână bebelușul tău capătă noi dezvoltări la nivelul corpului, despre care îți vom povesti în rândurile de mai jos.

Săptămâna 26 de sarcină: dezvoltarea intrauterină a bebelușului

Micuța făptură măsoară acum aproximativ 33 cm din creștet până la călcâie și cântărește în jur de 850- 900 g. Ca și comparație, micuțul este acum lung cam cât o legătură de ceapă verde.

Sistemul digestiv al bebelușului este în continuă dezvoltare, și dacă în săptămânile precedente a învățat deja să înghită și s-au format toate organele, acum se finisează funcțiile acestora. Astfel că la nivelul sistemului digestiv se vor absorbit tot mai multe substanțe din lichidul amniotic, deci crește astfel puterea de absorbție digestivă. Mai mult decât atât, încep să se dezvolte și enzimele digestive, foarte importante pentru digestia nutrienților, cum ar fi a proteinelor, a glucidelor și a lipidelor.

Citește și:

Simțul vederii este complet dezvoltat. Ochii au ajuns la maturitate, la fel și genele și sprâncenele, care sunt acum prezente. Copilul poate închide și deschide ochii, își poate deci mișca pleoapele.

Tot în această săptămână anumite reflexe devin tot mai bine dezvoltate. Tocmai de aceea este posibil să observi că la anumiți stimuli copilul tresare în burtică. Pentru că a crescut și este puternic, bebelușul poate să lovească câteodată cu mâinile și picioarele, motiv pentru care poți simți unele dureri abdominale sau chiar la nivelul coastelor.

Tot acum bebelușul strânge pumnișorii și are tendința de flexie a mâinilor și picioarelor, reflex pe care îl va păstra și după naștere pentru o scurtă perioadă de timp.

Citește și:

Dacă este băiețel, în această săptămână testiculele încep să coboare în scrot, proces ce va dura câteva zile.

Săptămâna 26 de sarcină: simptomele gravidei

În această săptămână sau altfel spus începând cu câteva săptămâni în urmă ai simțit poate că pielea de la nivelul abdomenului se destinde foarte mult și are tendința să se usuce. Este recomandat să folosești creme special concepute pentru sarcină, care hidratează și hrănesc pielea și creează un film lipidic deasupra acesteia, protejând-o. Dacă nu ai observat încă, este posibil ca de acum încolo să descoperi că apar vergeturile. Nu este obligatoriu că acestea se apare, dar în cele mai multe situații se întâmplă să fie prezente. Foarte rar mămicile scapă fără vergeturi după sarcină.

Citește și:

Edemele la nivelul gleznelor și gambelor pot fi mai evidente, dar este important să anunți medicul despre ele, pentru că în anumite situații pot fi semn de preeclampsie. Mișcarea, exercițiile prenatale și plimbările zilnice sunt de mare ajutor pentru ameliorarea acestor simptome fizice, a edemului și a durerilor de spate.

Ca pe tot parcursul sarcinii, îți recomandăm în continuare să eviți să stai lângă persoanele care fumează, chiar dacă tu nu fumezi. Stând lângă acestea, inhalezi fum de țigară și anumite substanțe pot ajunge în sânge și pot să afecteze bebelușul - este ceea ce se numește fumat pasiv.

Încearcă să te odihnești des și să dormi de fiecare dată când ți-e somn, chiar dacă este zi. Pentru că burtica este tot mai mare și încă urinezi frecvent, este foarte posibil ca noaptea să nu te odihnești corespunzător.

Citește și:

Încearcă să organizezi deja perioada de după naștere. Discută cu partenerul tău despre ceea ce urmează să se întâmple în următoarele luni postpartum, de exemplu despre botez dacă hotărâți să-l faceți devreme. Puteți deja să începeți amenajarea camerei copilului, dacă nu ați început încă acest proces. Faceți o listă cu toate cele necesare pentru bebeluș, de la jucării, cădiță, scoică de mașină până la hăinuțe, pături și altele necesare.

E mai bine să le pregătești din timp, pentru că după naștere este posibil să vă simțiți copleșiți. Bebelușii necesită foarte multă atenție și vă rămâne foarte puțin timp pentru toate celelalte.

Menține o alimentație cât mai sănătoasă, hidratează-te corect și nu uita să iei în continuare vitaminele prenatale.

Citește și:

Sursa foto: Alena Popova/ shutterstock.com


Kudika
5 Ianuarie 2023
Echipa Kudika
Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.