Inca va mai intrebati cine are grija de banii familiei? Femeia, desigur. Desi barbatul este principalul aducator de venit din gospodarie, peste jumatate dintre romani (56%) cred ca femeia strange si imparte banii familiei. Acestea sunt rezultatele unui studiu realizat de GE Money in sase tari din Europa Centrala si de Est - Cehia, Ungaria, Polonia, Romania, Rusia si Letonia in perioada iulie-august 2008. Pe mana cui sunt banii? Potrivit aceleiasi cercetari, in Romania, femeia hotaraste ce se cumpara pentru casa, dar si unde merge familia in vacanta (48%), in timp ce barbatul decide cumpararea televizorului, a altor obiecte de divertisment pentru familie si a masinii (45%). Femeia are chiar mai multa autoritate in Rusia si Ungaria fata de Romania, unde 69% (Rusia) si respectiv 68% (Ungaria) dintre respondenti o considera administratoarea bugetului familiei. Acest rol este justificat si confirmat de increderea mult mai mare a reprezentantelor sexului frumos (83%) in abilitatea lor de gestionare a banilor. Comparativ cu acestea, barbatii cred doar in proportie de 76% ca sunt buni administratori ai bugetului familiei. Aptitudinea romancelor de a gestiona banii familiei vine dintr-o cunoastere mai buna a cheltuielilor lunare decat barbatii. In Romania, 85% dintre femei, fata de doar 75% dintre barbati stiu exact cat cheltuie in fiecare luna. In plus, potrivit aceluiasi studiu, femeile incearca mai mult sa isi reduca cheltuielile de zi cu zi. Totodata, femeile par a prefera in proportie mai mare decat barbatii imprumuturile in moneda locala, in detrimentul celor in valuta. Cumparaturile. O necesitate sau o forma de relaxare? Prin toate aceste masuri femeia ajuta la eficientizarea bugetului familiei, lucru care se reflecta in rezultatul general al studiului GE Money, potrivit caruia 80% dintre romani sunt de parere ca isi gestioneaza eficient banii. Dincolo de buna cunoastere a veniturilor si a cheltuielilor lor, aceasta atitudine pozitiva fata de administrarea bugetului reiese si din faptul ca 73% dintre romani nu percep cumparaturile ca pe o forma de relaxare. Aceeasi perceptie se intalneste si la 67% dintre polonezi, 65% dintre letoni, la polul opus aflandu-se cehii, cu numai 58%.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: