Setari Cookie-uri

Serban Copot: Mondenul de aici este doar o gluma provinciala

Se stiu multe lucruri despre Hiena, solistul formatiei Animal X, se stiu insa mai putine lucruri despre Serban Copot, activistul pentru un mediu mai curat. Numit nu cu mult timp in urma ambasador al Romaniei in campania internationala Play to Stop- Europe for Climate, cantaretul Serban Copot ne-a raspuns la cateva intrebari referitoare la activitatile sale recente dar si la felul in care moda verde isi face simtita prezenta in Romania.


In momentul de fata sunt peste 11500 de oameni care si-au calculat amprenta de carbon. Odata cu deschiderea noului an universitar campania se va desfasura si in facultatile din Bucuresti si din tara si sunt convins ca feedback-ul va creste simtitor. Pana acum sunt multumit de reactia acestora.

Media europeana a emisiilor personale de CO2 este de 7 tone/anual (dupa cum ne informeaza Generatie Verde). Care e amprenta ta anuala de carbon? Tu cum “salvezi pentru viitor”?

Am reusit sa reduc amprenta mea la 4,7 t Co2/an prin simple actiuni pe care am reusit sa mi le insusesc in modul de viata cotidian. Incerc sa calatoresc exclusiv cu bicicleta in Bucuresti (este al doilea an consecutiv in care reusesc acest lucru), fac numai dus, folosesc responsabil rezervorul toaletei si multe alte actiuni pe care la gasiti si pe site-ul generatiaverde.ro. Totul depinde de noi.

In strainatate s-a raspandit destul de mult conceptul de responsabilitate sociala corporatista, obligand marile companii sa isi conduca afacerile, printre altele, intr-un mod constient din punct de vedere ecologic. ONG-urile din Romania se axeaza asupra tinerilor desi nu ei sunt principalii poluatori. Vezi pe viitor vreo actiune Generatia Verde in aceasta directie (implicarea firmelor in activitati ecologiste si incurajarea unei activitati ecologice)?

Intr-adevar, tinerii nu sunt principalii poluatori, dar sunt principala generatie care este amenintata de schimbarile climatice. Educarea acestora poate aduce subiectul mediu in casele celor multi care nu sunt obisnuiti cu modul de viata eco-friendly. Deocamdata CSR-ul in Romania se bazeaza doar pe interesul companiilor de a se pozitiona ca imagine in acest trend international. Haosul pe care il reprezinta multitudinea de subiecte importante pe care le implica mediul a facut ca abordarea lui sa fie facuta doar pe marginea unor subiecte cu impact major mediatic, precum actiunile cu multi voluntari si multa presa. Anul viitor, Generatia Verde va initia un program de audit al amprentei de carbon care exista la nivel corporatist. In acest fel, companiile mari vor incepe sa reduca amprenta de carbon a sediilor si activitatilor acestora in urma elaborarii unei documentatii specifice si a unui plan pe care vor trebui sa si-l asume. De retinut este ca reducerea amprentei de carbon reprezinta echivalentul economisirii de bani si nu vad sa existe motive de reticenta din partea acestora.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
23 Octombrie 2009
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.