Rezolutii sanatoase pentru 2010

Rezolutii sanatoase pentru 2010
Kudika
4 Februarie 2010

In prima parte a noului an, cei mai multi dintre noi isi fac planuri si liste de rezolutii pentru diferite domenii, inclusiv pentru sanatate.

In prima parte a noului an, cei mai multi dintre noi isi fac planuri si liste de rezolutii pentru diferite domenii, inclusiv pentru sanatate.

Dr. Luigi Gratton, Vice President Medical Affairs & Nutrition Education in cadrul Herbalife Ltd. si membru in „Programul de analiza a obezitatii ca factor de risc” derulat de Centrul pentru Nutritie Umana din cadrul Universitatii din Los Angeles (UCLA), ne dezvaluie propriile rezolutii pentru acest an, pe care ne indeamna sa le includem in planurile noastre de viata sanatoasa.

1. Nu te infometa, serveste gustari la fiecare trei – patru ore.

Cercetarile arata ca sarind peste mese in timpul zilei ajungi inevitabil sa mananci foarte mult la cina, ceea ce nu este tocmai sanatos pentru organism. Gustari scurte, sanatoase, frecvente te ajuta sa te simti plin de energie pe toata durata zilei. Si fii atent si la caloriile produselor pe care le alegi pentru aceste gustari. O medie „sanatoasa” ar fi de aproximativ 2000 de calorii pe zi. Poti lua chiar si pana la sapte mese si gustari pe zi, dar alege fructe si legume pentru parte din acestea.

2. Fa miscare, cel putin 30 de minute pe zi, de trei ori pe saptamana.

Multi cred ca sa faci miscare inseamna sa iti formezi o rutina, care la un moment dat poate sa nu mai para la fel de atractiva. Stilul exercitiilor poate fi insa variat de la o zi la alta. Nu trebuie insa sa uitam de exercitiile de rezistenta, care intaresc muschii si oasele. Iar sa ai muschi si oase puternice inseamna sa nu ai probleme de sanatate, mai ales odata cu inaintarea in varsta.

3. Nu uita sa dormi bine.

Se stie ca atunci cand dormi bine, te simti mai bine si ai mai multa energie. Dar un somn bun reduce totodata si riscul bolilor cardiovasculare. Stii cand ai dormit bine pentru ca se vede in pielea si in ochii tai. Iar „igiena” unui somn bun inseamna in principiu sa respecti aceleasi ore de culcare si de trezire.

4. Hidratare, fie ca e cald sau frig afara.

Bea pana la 6 pahare de apa in fiecare zi, chiar daca incluzi in meniu si alte lichide. Apa hidrateaza cel mai bine, in orice anotimp.

5. Omega 3.

Toti am auzit de uleiurile Omega 3 care se gasesc in peste si fructe de mare. Acestea sunt grasimi sanatoase, denumite si esentiale pentru ca nu sunt produse de organism. De aceea trebuie extrase din alimentele consumate. Este recomandat sa mancam peste de cel putin doua ori pe saptamana, in special somon si ton.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri