Kudika
5 Ianuarie 2015

Purifica-ti organismul de toxine cu solutii naturale

Perioada de Sarbatori poate ridica multe probleme digestive unora dintre noi. Desigur, exista oameni care pastreaza o alimentatie echilibrata chiar si in aceste zile insa pentru restul, mesele bogate si destul de grase isi spun rapid cuvantul si au efecte nocive asupra organismului. Tocmai de aceea, este mai mult decat potrivit sa incercam sa ne curatam corpurile prin modalitati naturale. Vei vedea ca toate ingredientele necesare unui astfel de proces iti sunt la indemna si nu ai nevoie de nimic prea complicat.

1. Ceai verde

Cu siguranta ai auzit de foarte multe ori de toate beneficiile ceaiului verde si sunt complet adevarate. Acesta contine antioxidanti si vitamine care iti vor imbunatati nu doar functionarea organismului ci si starea de spirit.

Tocmai pentru ca este atat de bogat in antioxidanti, ceaiul verde iti va creste metabolismul si, prin urmare, caloriile sunt arse mai repede. Desigur, sportul este foarte important in acest sens insa rata metabolica se va mari in urma consumului de ceai si fara o activitate fizica foarte intensa. In plus, acesta poate scadea riscul aparitiei cancerului, diabetului, artritei si poate preveni instalarea unor probleme neurologice.

2. Ceaiul Matcha

Trebuie sa fii foarte atenta atunci cand consumi Matcha pentru ca acest este de 10 ori mai concentrat decat cel verde si, prin urmare, nu este tolerat de toata lumea. Chiar si asa, este extrem de popular in Japonia. Continutul mare de antioxidanti combate radicalii liberi din organism si ajuta la scaderea colesterolului. In acelasi timp, accelereaza rata metabolica mai mult decat ceaiul verde.

3. Smoothie din fructe de padure

Ca si ceaiul verde, fructele de padure sunt bogate in antioxidanti dar sunt, de regula, tolerate mai usor de organism si, sa recunoastem, au un gust mai placut. „Bomba” de vitamine si substante nutritive este exact ce are nevoie organismul tau dupa o perioada de dezmat culinar.

Pentru a obtine aceasta bautura, ai nevoie de o ceasca si jumatate de fructe de padure (coacaze, zmeura, mure si orice te mai tenteaza), o jumatate de ceasca de lapte de cocos, o ceasca de apa plata si o lingura de fulgi de ovaz. Pui totul intr-un blender si amesteci pana cand ajungi la consistenta dorita.

smoothie detoxifiere

foto shutterstock colaj smoothies

4. Smoothie cu ghimbir

Ghimbirul areo aroma puternica ce aminteste de sarbatoare, cu o usoara urma picanta, nu atat de puternica incat sa te usture gura ci suficient cat sa iti dea un avant. Toaca radacina de ghimbir in bucati mici si pune-o intr-un blender alaturi de un praf de scortisoara. Condimentul functioneaza ca un anti-inflamator si se imbina foarte placut cu aroma ghimbirului.

Adauga o ceasca de apa plata si arunca in amestec si o mana de spanac. Amesteca totul bine si nu uita sa toci ghimbirul inainte ca sa nu ramana bucatele prea mari in smoothie. Acesta are proprietati decongestionante si ajuta la combaterea balonarii.

5. Smoothie cu cacao

Ciocolata este una dintre tentatiile careia putine dintre noi ii pot rezista dar ce ai zice de un smoothie cu aceasta aroma delicioasa? Pentru o astfel de bautura sanatoasa si plina de vitamine, ai nevoie de foarte putine ingrediente.

In primul rand, iti trebuie o lingurita de pudra curata de cacao, bogata in antioxidanti. Pune-o in blender alaturi de jumatate de ceasca de lapte de cocos si o jumatate de ceasca de capsune sau zmeura. Pune bine aceasta reteta pe care o poti folosi cu incredere si la vara, mai ales daca adaugi in amestesc si un cub sau doua de gheata.

6. Smoothie verde

Pentru aceasta reteta, tot ce ai de facut este sa deschizi frigiderul sau camara si sa pui in blender tot ce vezi verde. Spre exemplu, un sfert de castravete, o mana de frunza de spanac, o jumatate de avocado, o tulpina de telina, o crenguta sau un praf de menta, un kiwi foarte moale, o ceasca de apa plata, o jumatate de mar si un strop de zeama de lamaie. Amesteci totul bine si te bucuri de toate vitaminele din bautura delicioasa.

7. Smoothie cu broccoli

Urmatorul amestec este,probabil, cel mai simplu de obtinut dintre toate retetele de astazi dar acest lucru nu ii scade cu absolut nimic valoarea nutritiva. Acest smoothie este bogat in vitaminele A, B1, B2, B6. De asemenea, contine cantintati importante de magneziu, potasiu si fier. Ai nevoie de o jumatate de ceasca de broccoli preparat intai la aburi, o jumatate de morcov curatat, o jumatate de para sau de mar si o ceasca de apa plata.

foto prima pagina shutterstock smoothie fructe de padure

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: