Site-urile de sanatate aloca spati generoase semintelor de floarea soarelui.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Doua substante nutritive care imbunatatesc sistemul cardiovascular sunt vitamina E si acidul folic, ambele fiind prezente in semintele de floarea-soarelui.

Un sfert de ceasca de seminte ofera pana la 60% din valorile zilnice recomandate pentru vitamina E. De asemenea, contin fitosteroli, corelati cu nivelurile optime ale colesterolului. O cercetare recenta arata ca semintele de floarea soarelui au cel mai ridicat continut de fitosteroli din orice fructe cu coaja lemnoasă si seminte.

Totodata, continutul de magneziu poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale si la reducerea riscului de infarct miocardic si de accident vascular cerebral. Atentie, insa, trebuie mancate nesarate, altfel efectul poate fi invers. Datorita nivelului ridicat de antioxidanti, nutrienti si alti compusi chimio-preventivi, semintele de floarea-soarelui scad riscul de cancer, descoperire care are deja peste 10 ani.

Citeste continuarea pe Realitatea.net

foto interior si prima pagina: Eva Gruendemann, Shutterstock

Horoscopul SANATATII: descopera ce iti rezerva astrele in aceasta saptamana
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Vizionare placuta