Setari Cookie-uri

75% Dintre angajații români consideră că munca are un rol important, dar că nu reprezintă singurul scop din viață

Pe baza unui studiu exclusiv realizat de Ipsos în 10 țări, Pluxee face cunoscute noile reguli ale implicării angajaților

comunicat de presa: Pluxee, partenerul global pentru beneficii extrasalariale și soluții pentru creșterea implicării angajaților, a publicat rezultatele unui studiu realizat împreună cu Ipsos, care a inclus 8.700 de angajați din 10 țări, completat cu 80 de testimoniale ale angajaților și opinii din partea unor experți renumiți din domeniul managementului forței de muncă. Studiul explorează implicarea în toate formele sale. Dincolo de tendințele dezbătute global, precum „marea detașare”, studiul prezintă opt profiluri distincte ale implicării și arată că un număr tot mai mare de angajați adoptă o abordare mai ponderată a muncii: „Implicarea Echilibrată”. Acesta propune o nouă viziune asupra relației cu locul de muncă, bazată pe flexibilitate și pe luarea în considerare a etapelor specifice din viețile angajaților.

Citește și:

Gabor Olajos, Country Managing Director, Pluxee România și Bulgaria: ”Pe măsură ce piața muncii se transformă, angajații percep job-ul ca pe o parte integrantă a ecuației ample a vieții lor, care include obiective individuale, viața de familie și angajamente sociale. Ei își ajustează nivelul de implicare profesională, optând pentru o implicare echilibrată, și stabilesc astfel limite clare în ceea ce privește timpul și energia alocate locului de muncă, pentru a nu neglija celelalte dimensiuni ale vieții. În acest context, companiile trebuie să depășească rolul de angajator și să adopte o perspectivă mai cuprinzătoare asupra oamenilor, privindu-i ca indivizi cu preocupări și aspirații multiple. Beneficiile extrasalariale relevante devin un factor esențial pentru atragerea și păstrarea talentelor, fiind un mijloc prin care companiile pot răspunde nevoilor diverse ale angajaților. Studiul este menit să ofere organizațiilor o înțelegere profundă a realității pieței muncii, ajutându-le să creeze un mediu care sprijină bunăstarea atât în viața profesională, cât și în cea personală a angajaților.”

Citește și:

Cifre cheie din cadrul studiului

- 83% dintre angajați “iubesc” sau spun că “le place” compania lor, iar starea de bine la locul de muncă este evaluată la 7.8/10 în medie (8.1/10 în România)

- 46% spun că “muncesc cât de mult pot” (43% în România), în timp ce 34% îndeplinesc așteptările, dar stabilesc limite atunci când este necesar (35% în România)

- 19% dintre angajații din întreaga lume plasează locul de muncă în centrul vieții lor (13% în România), în timp ce 35% consideră că job-ul este la fel de important ca restul vieții lor (35% în România)

- Cei mai importanți doi factori care determină atractivitatea unui angajator rămân salariul bun (53%) și beneficiile “care răspund nevoilor mele” (36%)

Citește și:

- Angajații se simt împliniți în special datorită atmosferei de lucru plăcute și care oferă grijă (43%) și datorită recunoașterii (38%)

- 56% dintre angajați spun că principalul factor care contribuie la o viață bună este legătura cu ceilalți (familie, prieteni, colegi), urmat de timpul personal (42%)

- 42% dintre angajați sunt implicați în comunitatea lor prin activități sportive, educaționale, artistice și culturale, de protecție a mediului, etc. (37% în România) și 20% și-ar dori să fie implicați (26% în România).

- Principalele preocupări ale angajaților români sunt: sănătatea (20% „nu se pot opri din a se preocupa de acest subiect”), pierderea locului de muncă (19%) și teama că țara va fi implicată într-un război (19%).

Citește și:

- Angajații români au mai mare încredere în propriul viitor (76%) decât în viitorul țării (51%) sau cel al planetei (58%).

- 75% dintre angajații români consideră că munca are un rol important, dar că nu reprezintă singurul scop din viață (similar cu 71% global).

- Doar 9% dintre angajații români sunt complet neimplicați la job.

- 6 din 10 români spun că au o legătură apropiată cu compania pentru care lucrează și că intenționează să rămână la actualul job atât de mult cât e posibil.

- 23% dintre români susțin că ”iubesc” compania pentru care lucrează.

- Românii merg la job pentru că le place mediul de lucru (52%), le face plăcere activitatea pe care o fac (48%) și ca să plătească facturile (51%).

Citește și:

Găsiți studiul complet pe www.pluxee.ro.


Noemi crede că textele savuroase sunt scrise nud în miez de noapte, cu stiloul pe hârtie și țigară în colțul gurii iar cele mai crude adevăruri sunt spuse în glume și...

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: