Beneficiile murelor. Cine are voie și cine nu are voie să consume aceste fructe?

Beneficiile murelor. Cine are voie și cine nu are voie să consume aceste fructe?

Din categoria fructelor vedetă în orice dietă, murele sunt de departe câștigătoare.

În ultima vreme, există o adevărată modă să fie consumate sau să fie promovate aceste fructe. Ne întrebăm de ce, iar specialistul în nutriție Wasim Nazer vine cu o explicație cât se poate de solidă. „Pe lângă faptul că tocmai intrăm în perioada în care murele se coc la noi în țară, nu uităm că murele au un puternic efect antioxidant, au calorii puține (43 kcal) la 100 de gr și sunt extrem de bogate în vitamina K.”, povestește specialistul.

Sigur, paleta de vitamine și minerale pe care le conține acest fruct este mult mai largă. „Completăm cu siguranță cu faptul că murele au cantitati semnificativ de mai mari de fitochimicale, flavonoizi fenolici, cum ar fi antociani, tanin, acid elagic, quercetina, acid galic, cianidine, pelargonidins, catechine, kaempferol și acid salicilic. Studiile științifice arată că acești compuși antioxidanți pot avea beneficii importante de creștere a rezistenței împotriva cancerului, îmbătrânirii, inflamației și în bolile neurologice. Fructele de pădure proaspete sunt o sursă excelentă de vitamina C (35% din DZR/100 g), care este un puternic antioxidant natural. Consumul de fructe bogate în vitamina C ajută la dezvoltarea rezistenței împotriva agenților infecțioși, inflamatori și la eliminarea radicalilor liberi din organism.

Acestea contțin cantități importante de vitamina A, vitamina E, vitamina K (16% din DZR/100 g). Murele au o valoare ORAC (capacitatea de absorbție a radicalilor liberi) de aproximativ 5347μmol ET la 100 de grame. Mai mult, murele conțin o cantitate mare de minerale cum ar fi potasiu, mangan, cupru și magneziu. Cuprul este necesar în metabolismul osos, precum și în producția de celule albe și roșii. Ele conțin un nivel moderat de vitamine din complexul B, cum ar fi piridoxina, niacina, acid pantotenic, riboflavina și acid folic. Aceste vitamine funcționează în calitate de cofactori ce ajută organismul să metabolizeze carbohidrații, proteinele și grăsimile.”, continuă specialistul.

Cum pot fi consumate murele:

O altă veste bună despre aceste fructe este că pot fi consumate într-o varietate de feluri.

1. Completează perfect salatele de fructe și cremele pentru prăjituri.
2. Sub formă de piure se adaugă în înghețate și torturi.
3. Sucul poate fi consumat ca atare.
4. Dulcețurile de mure sunt extraordinar de apreciate, mai ales în clătite.

Contraindicațiile consumului de mure:

Alergia la mure este una destul de rară. Atunci când apare, totuși, poate fi datorată prezenței de acidul salicilic din fructele de padure. Această substanță poate determina simptome, cum ar fi umflarea și înroșirea gurii, buzelor și a limbii, urticarie, eczeme, erupții cutanate, dureri de cap, nas înfundat, ochi roșii, senzație de mâncărime, respirație suierătoare, tulburări gastro-intestinale, depresie, hiperactivitate și insomnie. Nu este recomandat consumul de către persoanele care se cunosc alergice la fructe și legume bogate în semințe (roșii, zmeură, căpșuni, afine, semințe, nuci, etc.).

Photo by Debby Hudson on Unsplash

Vizionare placuta


Kudika
29 Iulie 2021
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri