3 Pași pentru detoxifierea emoțională în cuplu

3 Pași pentru detoxifierea emoțională în cuplu
Kudika
6 Aprilie 2021

În general, când auzim cuvântul „detoxifiere”, avem tendința să ne gândim la schimbări în alimentație. Însă și planul nostru emoțional are nevoie de detoxifiere, căci emoțiile și gândurile negative ne pot face cu adevărat rău, atât psihic, cât și fizic. Atunci când încercăm să revitalizăm viața de cuplu, acești câțiva pași ai detoxifierii emoționale în relație pot fi de mare ajutor.

Greutățile, grijile, presiunile din partea celorlalți și sociale, chiar și îmbolnăvirea încarcă legătură pe care o avem cu partenerul de viață. Astfel că simțim uneori nevoia de o schimbare, de nou, simțim nevoia să ne înveselim și să ne recăpătam optimismul și voia bună în cuplu.

Ce sunt "toxinele" emoționale?

Toate acele sentimente și gânduri negative pe care le resimțim în urma sau în fața unor situații neplăcute sau care ar putea să ne scoată din confort pot avea efect toxic asupra echilibrului nostru emoțional.

Cele mai comune "toxine" emoționale sunt furia, ura, ranchiuna, frustrarea, dezamăgirea, răutatea, gelozia, dar și stresul cronic.

Adesea, pentru a rupe lanțul avem nevoie să ieșim puțin din rutină și să facem ceva pentru noi și pentru relația noastră pentru a ieși din cercul vicios.

În ceea ce privește detoxifierea emoțională în cuplu, aceasta nu presupune doar atingerea unui echilibru interior, ci și îndepărtarea de toate prejudecățile și experiențele negative cu care am venit din alte relații și pe care avem tendința de a le arunca în spatele partenerului. Uneori poate fi vorba chiar de comportamente învățate în familia în care am acrescut.

Vă propunem câțiva pași ai detoxifierii emoționale în relația de cuplu:

Îndepărtează-te de factorii și persoanele care îți fac rău

Doar gândind că trebuie să îndepărtăm unii factori sau persoane ne poate stârni o reacție de stres. Ei bine, pentru a face lucrurile mai ușoare și doar a le da un impuls, ca mai departe totul să decurgă de la sine, iată care sunt cele mai simple căi de a realiza un asemenea task:

  • încercați să limitați discuțiile despre relația voastră cu persoane pe care le bănuiți că nu ar avea o influență pozitivă asupra voastră sau care ar povesti mai departe nemulțumirile voastre. Căutați doar persoane cu adevărat de încredere (uneori putem avea doar o singură astfel de persoană sau deloc) sau să va adresați unui psihoterapeut specializat în terapii de cuplu (unde nu este necesar să mergeți împreună cu partenerul).
  • De asemenea, încercați să vizități mai rar prietenii de la care plecați certându-vă cu partenerul. Uneori unii oameni ne pot influența gândurile, așteptările, ne pot adânci frustrările și toate acestea nu au un rezultat bun. Poate nu e cazul să îi ștergeți din lista de prieteni, dar cel puțin o perioadă, până va regăsiți echilibrul, pot fi vizitați mai rar.
  • Distanțați-vă de cei care va ocupă prea mult din timpul personal sau limitați acest dar fără de preț: timpul. De exemplu persoanele care va țin la telefon zeci de minute în fiecare zi, cele care cer prea mult de la voi sau un sprijin pe care nu mai sunteți dispuși să îl oferiți.
  • Înconjoară-te de oameni care îți înalță vibrația spirituală, acei oameni în compania cărora te simți cu adevărat bine, oameni pe care îi poți vizita împreună cu partenerul, fără să simțiți că tensiunile din cuplu se vor acutiza în urma acelei interacțiuni;
  • țineți casa curată și creați un confort plăcut acasă, un design în care sa gasiti liniște, armonie, calm. Puteti apela la tehnicile fengshui. Citește mai departe în pagina 2 >>

Oferiți-vă momente de bucurie

Redescoperiți-vă plăcerile împreună, de la filme de vizionat și preparate culinare, la sporturi și alte activități care vă fac să vă simțiți bine. Specialiștii ne spun că avem nevoie și de îmbrățișări în fiecare zi pentru a menține tandrețea în cuplu.

Așadar puteți găsi un hobby comun, poate un sport, pictură, muzică, unele activități care vă delectează, poate pur și simplu plimbările în parc seara.

Un animal de companie poate aduce bucurie într-un cuplu, prin simplu fapt că ne obligă să ne detașăm de problemele noastre și să îi acordăm atenție, apoi ne amuză așa cum doar un animal de companie o poate face. Studiile ne arată că cuplurile care dețin animale de companie sunt mai fericite.

Micile complimente și cadouri mărunte reprezintă tot un motiv de bucurie, un semn că persoana dragă se gândește la noi și invers. Așadar nu așteptați ca bună dispoziție să pice din cer, ci plănuiți zi de zi o activitate/acțiune care să aducă un strop de bucurie în cuplu.

Veniți în cuplu cu ce ce aveți mai bun și mai frumos

Încercați să nu aduceți energiile negative de la serviciu acasă, aceasta pentru că pe de o parte partenerul, de cele mai multe ori, nu vă poate ajuta în rezolvarea acestora, iar pe de altă parte nu faceți decât să tensionați atmosfera. Chiar dacă simțim nevoia să ne descărcăm, meditația poate aduce mult mai multe plusuri.

De asemenea, este recomandat să ne gândim cu dragoste la persoana de lângă noi și nu ca la un dușman atunci când suntem nervoși.

Gândind pozitiv despre relația voastră, lucruri bune se vor întâmpla.

Foto articol: Marjan Apostolovic/shutterstock.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri