Setari Cookie-uri

Designerul lunii aprilie, Agatha Ruiz de la Prada: Cine vrea sa inteleaga munca mea trebuie sa iubeasca arta!

Agatha Ruiz de la Prada, celebrul designer spaniol a acordat un interviu in exclusivitate pentru Kudika!

2. Ati fost invitatul de onoare al evenimentului Fashion Start, dedicat tinerilor designeri. Cum vi s-au parut colectiile prezentate?

Prima parte a show-ului a inclus foarte multe tinute negre, dar pe parcursul prezentarii creatiile au devenit tot mai colorate si acest lucru mi-a placut. Mi se pare o idee foarte buna, o initiativa utila pentru studenti, organizarea unui astfel de eveniment intr-un centru comercial, accesibil pentru public.

3. Ce sfaturi ati avea de oferit pentru tinerii designeri?

Trebuie sa fie creativi. Sa vina cu o idee stralucita care sa-i poata scoate din anonimat. De exemplu, in Spania il avem pe Amancio Ortega, fondatorul Zara, care s-a descurcat mai greu la inceput, dar acum se numara printre primii 15 cei mai bogati oameni din lume. S-a bazat pe o idee fructuoasa pe care a dezvoltat-o in timp si in prezent conduce un brand de succes. Creativitatea este la fel de importanta, trebuie sa faci moda intai si apoi haine.

Citește și:

4. Promovati un stil puternic, plin de culoare. Ce va inspira?

O sursa puternica de inspiratie ar fi arta contemporana. In copilarie mi-am dorit sa devin pictorita. Tatal meu a fost unul dintre cei mai mari colectionari de arta contemporana si asta a contat foarte mult pentru mine, m-a invatat multe lucruri importante. Treptat, am descoperit ca exista o legatura puternica intre arta si moda.

Agatha Ruiz de la Prada

La inceput stilul meu a parut neobisnuit, nou, dar acum a devenit mult mai comun. Contactul dintre moda si arta devine tot mai strans. Acum avem expozitii de moda in majoritatea muzeelor de renume. Anul trecut, expozitia lui Alexander McQueen din New York a fost cea mai vizitata. De fiecare data cand intri intr-un muzeu celebru este imposibil sa nu observi o expozitie de moda si acest lucru aduce un aport imens acestui domeniu.

5. Trendurile vestimentare actuale nu ies foarte mult din tipare, sunt destul de comerciale. Ce parere aveti despre ele?

Tendintele actuale sunt dificile, atat din punct de vedere creativ, dar si din punct de vedere comercial. De exemplu, pentru designerii incepatori este greu sa se adapteze. Inceputul este intotdeauna greu si lor le lipseste experienta necesara pentru a se acomoda cu tendintele. Finisajele, materialele sunt foarte importante si implica niste cheltuieli majore. Totul este scump. Nu in ultimul rand, trebuie sa vina cu ceva nou pentru a se remarca, deoarece concurenta este foarte mare.

Citește și:

In domeniul pret-a-porter brandurile recunoscute precum Zara sau H&M dispun deja de popularitate si au intaietate in randul cumparatorilor. Case de moda celebre ca Louis Vuitton sau Chistian Dior isi permit sa acopere cheltulei mari pentru campanii de promovare. In schimb, pentru un designer tanar totul este diferit.

Agatha Ruiz de la Prada

6. Care este povestea colectiei dedicata sezonului toamna-iarna 2012-2013, prezentata la World Trade Plaza?

Nu e usor sa vii intr-un oras cu gandul de a convinge, de a demonstra cu adevarat cine esti. De exemplu, pe site-ul meu puteti gasi o gama variata de informatii, creatii vestimentare, obiecte de design interior, filmari de la prezentari de moda si fotografii din magazinele mele. Insa, cand trebuie sa prezinti oamenilor pe care nu ii cunosti doar 25-30 de rochii relevante din cariera, este dificil.

Citește și:

Agatha Ruiz de la Prada

Anul trecut am aniversat 30 de ani de la prima mea prezentare de moda. Cu aceasta ocazie am inaugurat una dintre putinele fundatii de moda: fundatia Agatha Ruiz de la Prada. Prin intermediul acesteia oamenii vor intelege exact toata munca din spatele creatiilor mele. Chiar daca moda se apropie tot mai mult de arta, inca este dificil de perceput. In schimb, printr-o retrospectiva este mult mai usor sa te faci inteles.

Un ansamblu de tinute, create de-a lungul celor 30 de ani de cariera, ar fi fost cu adevarat reprezentative. Mi-as fi dorit sa pot arata cate o rochie ilustrativa din fiecare an. Astfel, prin intermediul celor 30 de rochii create treptat s-ar fi inteles mai bine filosofia mea, istoria si mesajul pe care vreau sa il transmit. Insa, pentru majoritatea oamenilor din domeniul modei ultima colectie este cea mai importanta.

Citește și:

7. Ce cuvinte ar descrie cel mai bine brandul Agatha Ruiz de la Prada?

Cine vrea sa inteleaga munca mea trebuie sa iubeasca arta. Sa nu judece dupa aparente. Sentimentele pe care le transmit hainele mele sunt foarte importante. Emotia este deosebit de importanta. De asemenea, conteaza calitatea, prima impresie.

Agatha Ruiz de la Prada

8. Pe parcursul carierei ati colaborat cu foarte multe branduri. Care proiect v-a placut cel mai mult?

Am facut cea mai importanta colaborare cu Swatch. Lucram impreuna de 12 ani si in timp am reusit sa remarc foarte bine evolutia acestui brand. Cand am inceput colaborarea erau considerati cei mai buni din lume si se bucurau de o popularitate asemantoare cu cea a brandului Apple din zilele noastre. In prezent, Apple schimba lumea si a devenit un lider mondial.

Vizionare placuta


Kudika
13 Aprilie 2012
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.