Vintage-ul e pe val nu doar din cauza crizei discutate pe toate tarabele, ci si pentru ca interesul in “antichitati” ofera un fel de pedigree, si clasa, doar prin timpul adunat la pas domol in mirosul si aspectul de vechi. E intoxicant, sa respiri naftalina bunicii indulcita cu ultimul parfum Estée Lauder, mai mult, chiar starletele se delecteaza in creatii vintage pentru a captiva ca niste printese de basm pe covorul rosu. Cine a fost, de exemplu, mai rapitoare ca Penelope Cruz, acceptand Oscarul din februarie (a.c.) intr-o rochie Balmain pe care, ochind-o cu multi ani in urma, a dibuit-o din nou, special pentru a marca ocazia?

Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!

Vechiul chic intoarce capete pe bulevardele Hollywood-iene, in aglomeratia orelor de varf din Manahattan si pe Magherul nostru, in egala masura. Fie ca defilezi in boho-chic – un amestec (care se vrea) dezordonat, de vintage chic si explozie artistica – sau in hainute lalai si inflorate stil hippie, cum iesi din scara privirile se vor tine scai de tine.

Pentru ca, la noi, curajul inca se masoara in terenul inhatat din afara sferei de normal, alegerile vestimentare iesite din comun sunt un adevarat statement asa ca mare parte dintr-un look inseamna barbia sus si pieptul inainte. Insa, odata ce ti-ai insusit “poza” si ti-ai asumat atentia poate dezaprobatoare din partea mandrilor batranei purtatori ai griului comunist, mai ai nevoie si de stropul acela esential – intr-un cuvant, stil propriu. Secretul, cunoscut de clientii regulati ai magazinelor tip thrift store si second-hand, sta intr-un echilibru delicat intre vechi si tu, adica un vechi personalizat.

Daca vintage-ul este acel indefinibil je-ne-sais-quoi care se face luntre si punte peste prapastia dintre generatii, actualizand antichitatile pentru zilele noastre, atunci ti se poate parea greu sa-l adopti intocmai, fara excese. De aceea (ok, poate nu exact pentru motivul asta, dar e unul la fel de bun ca oricare altul!) exista vedetele, cu proprii lor consultanti in materie de imbracaminte, care sa ne arate calea cea “dreapta”. De exemplu, prima care a rupt gheata, inca din 1997, pentru trend-ul boho (boem, nonconformist) a fost super-modelul Kate Moss, gratie unor reclame Calvin Klein unde conformatia ei de subnutrita (“waif”) amintea de modelele anilor ’60, ca Twiggy si Dorothee Biss.

Kate Moss, fashion-bomb la 40 de ani!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: