Bucuresti, 23 septembrie, Ce cantitate de mancare arunca restaurantele? Cat din aceasta cantitate este mancare intoarsa de la mese? Cat de interesati sunt consumatorii de ce se intamplă cu mancarea pe care o lasa in farfurii?
O alta informatie furnizata de Raportul Bucatarii Sustenabile este aceea ca un procent mult mai mare de consumatori din tarile emergente - 89% considera ca practicile sustenabile adoptate de restaurante ar trebui sa fie facute cat mai vizibile, pe cand procentul celor din tarile occidentale care cred acelasi lucru este mai mic – 66%.
Consumatorii considera ca responsabili pentru asigurarea transparentei cu privire la practicile de evacuare si reciclare a deseurilor alimentare adoptate de localuri sunt in primul rand guvernele – 46% dintre consumatori le considera responsabile, apoi operatorii din restaurante (chelnerii si proprietarii de restaurante)- 29%, furnizorii din industria alimentara – 13%. 6% dintre consumatorii chestionati considera ca cei responsabili sa se intereseze daca localurile au adoptat practici de reciclare a deseurilor alimentare sunt chiar consumatorii, pe cand alti 6% considera ca ONG-urile specializate ar trebui sa informeze consumatorii care sunt restaurantele care au adoptat practici sustenabile de evacuare a deseurilor alimentare.
Pentru a incuraja preocuparea consumatorilor pentru cantitatea de reziduuri alimentare aruncate de restaurante si pentru a ajuta la reducerea acestei cantitati, Unilever Food Solutions Romania a distribuit in Centrul Vechi, vineri seara, 5 000 de pungi de hartie, in cadrul evenimentului A doggy bag is a goodie bag, cu mesajul ca fiecare dintre noi poate contribui la reducerea cantitatii de deseuri aruncate de restaurante cu o punga, incurajand consumatorii sa ia mancarea ramasa in farfurie la pachet.