Setari Cookie-uri

Romanii ies la masa la restaurant pentru a fi serviti si pentru a socializa

Cel mai nou studiu al Unilever Food Solutions despre obiceiurile si experientele romanilor cand iau masa in oras* arata care sunt motivele pentru care romanii ies la masa in oras, precum si diferentele dintre atitudinile barbatilor si ale femeilor legate de servirea mesei.

Consumatorii bucuresteni sunt interesati si de masurile sustenabile pe care le adopta restaurantele unde mananca pentru reciclarea deseurilor alimentare, dupa cum arata studiul Unilever Food Solutions Romania*.

Potrivit Raportului Global Bucatarii Sustenabile: Cum reducem deseurile alimentare al Unilever Food Solutions***, aplicat si local prin studiul despre obiceiurile si experientele consumatorilor romani, restaurantele arunca la nivel global 3 milioane de tone de deseuri alimentare, dintre care 1 milion de tone provin doar de la mesele clientilor – mancarea pe care ei o lasa in farfurie. La nivel global, rezultatele studiul Bucatarii sustenabile arata ca non-occidentalii (consumatorii din tarile emergente) sunt preocupati in proportie de 87% de modul in care sunt gestionate resturile alimentare din localuri, in timp ce in lumea occidentala 80% dintre respondenti spun ca problema este importanta pentru ei.

Citește și:

De asemenea, preocuparea consumatorilor pentru mancarea aruncata de restaurante se manifesta sub forma disponibilitatii lor de a plati mai mult pentru o masa in oras in localuri care trateaza responsabil aceasta problema si au adoptat scheme de evacuare si reciclare a deseurilor alimentare, care nu dauneaza mediului: 70% dintre persoanele intervievate in tarile emergente ar plati mai mult pentru o masa in astfel de localuri, fata de 46% dintre persoanele intervievate in tarile occidentale.


Potrivit studiului realizat de Unilever Food Solutions in Romania, consumatorii bucuresteni ar plati mai mult pentru o masa in oras daca ar sti ca restaurantul unde mananca adopta practici de reciclare a deseurilor alimentare.


Astfel, bucurestenii ar plati mai mult pentru mancare in restaurantele care
limiteaza cantitatea de deseuri produsa si impactul negativ al acestora asupra mediului (59% dintre barbati, 64% dintre femei), pentru mancarea servita in localurile care folosesc ambalaje si materiale reciclabile (59% dintre barbati, 64% dintre femei), dar si pentru mancarea servita in locurile care urmeaza indicatiile pentru sustenabilitate ale guvernului sau ale ONG-urilor (54% dintre barbati, 54% dintre femei)

Citește și:

doggy bags Pentru a incuraja preocuparea consumatorilor pentru cantitatea de reziduuri alimentare aruncate de restaurante, dar si pentru a ajuta la reducerea acestei cantitati, Unilever Food Solutions Romania a distribuit in Centrul Vechi, pe 29 septembrie, 5 000 de pungi de hartie, in cadrul evenimentului A doggy bag is a goodie bag, cu mesajul ca fiecare dintre noi poate contribui la reducerea cantitatii de deseuri aruncate de restaurante cu o punga, incurajand consumatorii sa ia mancarea ramasa in farfurie la pachet.

Vizionare placuta


Kudika
20 Octombrie 2011
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.