Cel mai nou studiu al Unilever Food Solutions despre obiceiurile si experientele romanilor cand iau masa in oras* arata care sunt motivele pentru care romanii ies la masa in oras, precum si diferentele dintre atitudinile barbatilor si ale femeilor legate de servirea mesei.
Potrivit Raportului Global Bucatarii Sustenabile: Cum reducem deseurile alimentare al Unilever Food Solutions***, aplicat si local prin studiul despre obiceiurile si experientele consumatorilor romani, restaurantele arunca la nivel global 3 milioane de tone de deseuri alimentare, dintre care 1 milion de tone provin doar de la mesele clientilor – mancarea pe care ei o lasa in farfurie. La nivel global, rezultatele studiul Bucatarii sustenabile arata ca non-occidentalii (consumatorii din tarile emergente) sunt preocupati in proportie de 87% de modul in care sunt gestionate resturile alimentare din localuri, in timp ce in lumea occidentala 80% dintre respondenti spun ca problema este importanta pentru ei.
De asemenea, preocuparea consumatorilor pentru mancarea aruncata de restaurante se manifesta sub forma disponibilitatii lor de a plati mai mult pentru o masa in oras in localuri care trateaza responsabil aceasta problema si au adoptat scheme de evacuare si reciclare a deseurilor alimentare, care nu dauneaza mediului: 70% dintre persoanele intervievate in tarile emergente ar plati mai mult pentru o masa in astfel de localuri, fata de 46% dintre persoanele intervievate in tarile occidentale.
Potrivit studiului realizat de Unilever Food Solutions in Romania, consumatorii bucuresteni ar plati mai mult pentru o masa in oras daca ar sti ca restaurantul unde mananca adopta practici de reciclare a deseurilor alimentare.
Astfel, bucurestenii ar plati mai mult pentru mancare in restaurantele care limiteaza cantitatea de deseuri produsa si impactul negativ al acestora asupra mediului (59% dintre barbati, 64% dintre femei), pentru mancarea servita in localurile care folosesc ambalaje si materiale reciclabile (59% dintre barbati, 64% dintre femei), dar si pentru mancarea servita in locurile care urmeaza indicatiile pentru sustenabilitate ale guvernului sau ale ONG-urilor (54% dintre barbati, 54% dintre femei)
Pentru a incuraja preocuparea consumatorilor pentru cantitatea de reziduuri alimentare aruncate de restaurante, dar si pentru a ajuta la reducerea acestei cantitati, Unilever Food Solutions Romania a distribuit in Centrul Vechi, pe 29 septembrie, 5 000 de pungi de hartie, in cadrul evenimentului A doggy bag is a goodie bag, cu mesajul ca fiecare dintre noi poate contribui la reducerea cantitatii de deseuri aruncate de restaurante cu o punga, incurajand consumatorii sa ia mancarea ramasa in farfurie la pachet.