De Ziua Mondiala a Sanatatii Orale, parlamentarii romani primesc sfaturi de igiena orala de la copii, in cadrul campaniei Zambeste Romania.
VIZITA LA MEDICUL DENTIST
Desi 80% dintre romani au probleme dentare, acestia au indicat o puternica reticenta fata de mersul la dentist – 49% nu vizitasera un cabinet stomatologic in ultimul an, in timp ce doar 29% au mers la cabinet pentru un control. Exista inca un procent de 9% dintre romani care nu au mers niciodata la dentist. 69% dintre respondenti au declarat ca merg la dentist doar atunci cand au probleme, iar 64% amana uneori tratamentele medicale sau vizitele, motivand ca acestea sunt prea scumpe.
Romanii nu sunt inca familiari cu tratamentele specializate disponibile si nu stiu cum sa isi extinda igiena dentara dincolo de simpla periere cu pasta de dinti obisnuita. Cei mai multi dintre ei (81%) nu au urmat niciun tratament atunci cand s-au confruntat cu dureri intense si peste 40% dintre cei cu dinti sensibili nu au facut nimic pentru a-si trata problemele. Doar 15% dintre respondenti folosesc pasta de dinti specializata, iar 25% nu au putut mentiona niciun rol pentru ata dentara.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Rețete vegetariene simple - Preparate verzi delicioase și rapide
- Jumătate dintre copiii ucraineni aflați în România se tem de viitor și copii din Gaza incluși în Salvați Copiii România
- Sărbătoare Cuvioasei Parascheva de la Iași: De ce i se spune Sfânta Vineri și cum a apărat prin minune Catedrala Mitropoliană
In ciuda acestor probleme, 80% dintre respondenti declara ca sunt multumiti de starea lor de sanatate, o explicatie fiind asteptarile reduse privind sanatatea orala. Majoritatea asociaza sanatatea orala cu pastrarea dintilor naturali (80%), lipsa cariilor (75%) sau dintii albi (46%), dar fara a lua in serios alte probleme, cum ar fi placa bacteriana, dintii sensibili, respiratia neplacuta sau problemele gingiilor.
"Studiile arata ca in Romania exista o discrepanta intre cunoasterea obiceiurilor corecte de ingrijire orala si punerea lor in practica. Prin aceasta campanie, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare si partenerii sai incearca sa ajute oamenii sa transfere aceste cunostinte teoretice in comportamentul lor zilnic. Ne vom folosi de toata expertiza noastra pentru a face diferenta prin educatie si a oferi romanilor solutii pentru o sanatate orala mai buna in anii urmatori", a declarat Victor Geus, General Manager GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Central Europe South.