Setari Cookie-uri

Facebook, raiul narcisistilor

Facebook-ul si alte retele de socializare pot fi asemuite unui platou de filmare. Acolo putem sa controlam fiecare aspect al felului in care aparem in fata celorlalti, putem sa construim scenarii si sa aratam doar cele mai favorabile aspecte ale persoanei noastre. Facebook-ul este raiul narcisistilor. Veti vedea de ce.

Site-urile de socializare si mai ales Facebook, constituie deci o resursa importanta pentru analizarea tipologiei narcisistului. Facebook este considerat un teren foarte fertil pentru narcisism. Pentru narcisisti, acesta este mediul ideal, acela unde se pot detasa fara probleme de partea emotionala, construindu-si in schimb o identitate care sa merite a fi adulata de catre un public numeros.

Comunicarea online prin intermediul retelelor de socializare a generat astfel, o noua forma de auto-prezentare. Aceasta unealta sociala online ne ofera posibilitatea de a analiza manifestarea personalitatii si constructia identitatii in zilele noastre.

In viata de zi cu zi, prin contactul si comunicarea face-to-face (fata in fata), caracteristicile fizice si cunostintele noastre despre o anumita persoana formeaza identitatea sa. Este o identitate stabila si tri-dimensionala. Cunosti acea persoana, astfel este foarte dificil pentru ea sa isi demonstreze un alt sine sau sa creeze impresii care sunt in neconcordanta cu ceea ce stii tu despre ea. Lucrurile se schimba insa atunci cand vine vorba despre comunicarea online.

Care este relatia dintre personalitatea offline (reala) si personalitatea online, aceea a auto-reprezentarii?

Aceeasi cercetare a mai aratat ca oamenii se comporta diferit fata de realitate, interactionand in mediul online. Cand vine vorba despre identitatea online, vorbim insa despre altceva, fiindca in spatiul virtual putem crea identitati ideale, identitati care nu se suprapun neaparat cu ceea ce un om este si in viata de zi cu zi.

Facebook-ul si alte retele de socializare pot fi asemuite unui platou de filmare. Acolo putem sa controlam fiecare aspect al felului in care aparem in fata celorlalti, putem sa construim scenarii si sa aratam doar cele mai favorabile aspecte ale persoanei noastre.

In cadrul studiului de la Universitatea York, paginile de Facebook ale participantilor la studiu au fost analizate pentru a vedea modul in care acestia utilizeaza anumite practici pentru a se auto-promova.
Astfel, au fost analizate: a) Sectiunea About me (Despre mine) b) Poza de profil c) primele 20 de fotografii din sectiunea Pozele mele (My Photos) d) Sectiunea de Notite, in eng. “notes” si e) modul in care utilizatorii isi updateaza statusurile.

Citeste continuarea pe Garbo.

Citește și:

foto main:

Vizionare placuta


Kudika
13 Iunie 2011
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.