Setari Cookie-uri

Ce trebuie facut daca bagajul tau a fost pierdut, a intarziat sau a fost deteriorat sau distrus?

In cazul in care bagajul tau a fost pierdut, a intarziat, sau a fost deteriorat, iata cativa pasi pe care trebuie sa-i urmezi, si cateva informatii de care este bine sa tii cont:

  • depune imediat o reclamatie - Property Irregularity Report (P.I.R.) la serviciul specializat din cadrul aeroportului; contine datele tale de identificare, ale zborului si ale bagajului inregistrat, precum si datele necesare identificarii acestuia (tipul geamantanului, culoare, dimensiuni, etc.)
  • transmite catre compania aeriana o cerere de despagubire

Pentru bagajul deteriorat/distrus reclamatia se formuleaza imediat dupa descoperire, dar nu mai tarziu de 7 zile de la data primirii bagajului.

Ce drepturi am in cazul bagajului pierdut, intarziat sau deteriorat/distrus?

  • bagaj pierdut (nu este gasit in 21 de zile de la reclamare): contravaloarea geamantanului, a obiectelor din bagaj si a celor de stricta necesitate achizitionate pentru a le inlocui pe cele pierdute
  • bagaj intarziat (este gasit si predat in termen de 21 zile): o suma de bani pe care o poti utiliza pentru achizitionarea produselor de stricta necesitate (igiena, ingrijire personala, etc.) sau rambursarea sumelor platite pentru obiectele de stricta necesitate achizitionate de tine pe cont propriu.
  • bagaj deteriorat/distrus: contravaloarea obiectelor deteriorate/distruse

Care sunt regulile privind acordarea despagubirii?

De regula, companiile aeriene nu isi asuma raspunderea pentru obiectele fragile din bagaj, pentru obiecte de valoare (bijuterii, telefoane mobile, camere video, calculatoare), chei, documente si alte asemenea obiecte de valoare. Pentru a evita excluderea acestora se recomanda incheierea unei asigurari de bagaje.

Citește și:

Detreminarea sumei acordate pentru obiectele probate din bagaj de fac prin aplicarea unui grad de uzura de pana la 10% pe an din valoarea dovedita a obiectelor.

Daca nu poti proba valoarea obiectelor din bagajul pierdut, se acorda o despagubire in functie de greutatea bagajului (20 Euro/kg).

Exista limitare de raspundere pentru compania aeriana?

Cuantumul despagubirilor nu poate depasi maxim 1000 DST (cursul DST poate fi urmarit aici ). Prin exceptie, suma poate depasi 1000 DST, dar nu poate depasi suma declarata de tine daca ai facut, la momentul inregistrarii bagajului, o declaratie speciala privind interesul in livrarea la destinatie si ai platit o suma suplimentara.

Ce documente trebuie sa transmit catre compania aeriana pentru a fi despagubit?

  • bagaj pierdut: P.I.R., tichetul de imbarcare, eticheta bagajului, lista cu obiectele din bagaj insotita de dovada valorii acestora prin documente fiscale, lista cu obiectele de stricta necesitate achizitionate pentru a le inlocui pe cele pierdute insotita de dovada valorii acestora.
  • bagaj intarziat: P.I.R., tichetul de imbarcare, eticheta bagajului lista cu obiectele de stricta necesitate achizitionate pentru a le inlocui pe cele pierdute insotita de dovada valorii acestora.
  • bagaj deteriorat/distrus: P.I.R., tichetul de imbarcare, eticheta bagajului, lista cu obiectele deteriorate/distruse din bagaj insotita de dovada valorii acestora prin documente fiscale, raport de service din care sa rezulte suma necesar a fi platita pentru repararea geamantanului sau imposibilitatea repararii acestuia, dupa caz.

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
20 August 2015
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.